Vyzkoušeli jsme nový Netflix. Změn je víc než grafika

čtvrtek, 19. června 2025, 07:45 TV, Internet & Mobil Lukáš Polák

Světový streamingová jednička zahájila globální spuštění svého nového prostředí. Největší změna grafického řazení od vstupu do Česka v roce 2016 se stala realitou na prvních zařízeních.

Nová podoba úvodní obrazovky streamingové služby Netflix. Foto: autor, upraveno ChatGPT

Nová podoba úvodní obrazovky streamingové služby Netflix. Foto: autor, upraveno ChatGPT

Pro redakční účely můžeme využít tři zařízení se streamovací službou Netflix. Uvádím to proto, že na každém z nich vypadá tato online platforma výrazně jinak. Nemluvím přitom o mobilních zařízeních – to by byla vlastně už čtvrtá obrazovka, ale o Android TV, Apple TV a WebOS (Smart TV LG). Ke změně vizuálu přitom k 18. červnu došlo prozatím pouze na první z nich. Ve svých seznamovacích recenzích na YouTube jsem několikrát uvedl, že se jedná o multimediální centrum nVidia Shield Pro z roku 2019 (novější verze prozatím nevyšla).

„Nový Netflix“ vypadá na první pohled stejně: objeví se úvodní animace s logem a naskočí obrazovka, na které se vám promítá nabídka nejatraktivnějších titulů, které by vás mohly zajímat, případně se do nabídky teprve chystají. Novináři i běžná veřejnost již dopředu věděli, jak bude změna vypadat, a že se bude pracovat zejména se systémem jedné velké úvodní dlaždice pro každou kategorii a následné sekce, které si projdou grafickým refreshem. Pro Netflix je ale tato změna důležitá mj. proto, že relevantní prostor zde konečně dostává sportovní obsah, konkrétně wrestling WWE.

Úvodní obrazovka

Je třeba ocenit, že wrestlingová kategorie je vymyšlená opravdu chytře – grafiky poutavě, ale hlavně ovládáním. Pokud se v této sekci pohybujete zleva doprava, funguje toto menu jako kolotoč, tedy prakticky donekonečna se v něm dá rotovat, ale pokud dojedete na samotný konec a posunete se tak opět na začátek s úvodním logem WWE, nemůžete se už znovu pohybovat zprava doleva. Tohle je poměrně zajímavý grafický zlepšovák. Pokud by například Netflix přidal další sportovní obsah, uvítal bych v tomto duchu i novou sekci, která by ho významně dokázala předplatitelům prodat.

Nová podoba zasazení obsahu WWE ve streamingové službě Netflix. Foto: autor

Nová podoba zasazení obsahu WWE ve streamingové službě Netflix. Foto: autor

Facka zpátky Amazonu

Jste předplatiteli Netflixu a zároveň máte Prime Video od Amazonu? Pak jste si jistě nemohli nevšimnout, že jednotlivé dlaždice mají formát plakátu, a pokud na něj najedete, roztáhne se okamžitě do šířky a po chvíli se v ní spustí samotná upoutávka. Novinkou je také to, že takzvaně na první dobrou již nevidíte informace o obrazové a zvukové kvalitě. Pokud tak chcete zjistit, zdali je daný film nebo seriál ve 4K rozlišení (či HD), případně, zdali má zvuk Dolby Atmos, nezbývá vám než na tuto dlaždici kliknout, a pak se vám otevře klasická obrazovka již známá z Netflixu.

Proč označuju tento krok jako facka Amazonu? Pravidelní čtenáři vědí, že v jednom ze svých textů jsem informoval, jak právě Prime Video poměrně nevybíravě zkopírovalo úvodní obrazovku Netflixu, na které promítá stejně jako tato služba své highlighty. Jediné, co se v podstatě liší, je skutečnost, že zatímco první služba používá avatary ve tvaru čtverce, tak Amazon je má do kruhu. A byl to právě Netflix, kdo přišel s modelem plakátového formátu, který nakonec domestikovala i ČT v rámci iVysílání. Roztažení dlaždice z plakátu na obdélník působí velmi efektně.

Zabezpečené menu

Nebudu se tu vyjadřovat k jednotlivým položkám menu, ale jako hudebního fanouška mě příjemně překvapila speciální kategorie Hudba a muzikály. Důležitější postřeh mám pak k zabezpečení celé aplikace. Pokud jste uživateli Android TV a umíte s tímto systémem trochu více, než je úroveň základních uživatelských znalostí, jistě víte, že některé známé vidoetéky si příliš nedělají hlavu se zabezpečením obsahu. Tohle ale není příklad Netflixu. Pokud si chcete udělat například screen obrazovky, výsledkem bude pouze tradiční černá plocha, stejně jako v případě nahrávání.

Kam dál? Přímé přenosy i streaming kanálů

Netflix pokračuje v nastoleném trendu sportovních přenosů ve vlastní režii. Na konci roku přinese tradiční sváteční zápasy amerického fotbalu NFL, které se odehrají 25. prosince – konkrétně Cowboys proti Commanders a Lions proti Vikings. Tyto zápasy patří mezi nejočekávanější události závěru sezóny. Kromě toho Netflix rozšiřuje svou nabídku boxu. Kromě duelu Katie Taylor a Amandy Serrano, který proběhne 12. července, připravuje také velký souboj Canela Alvareze a Terence Crawforda plánovaný na 13. září.

Manažeři Netflixu ale chápou i stále klíčovou roli klasického televizního vysílání na některých trzích. Streamem proto tento týden uzavřel historickou dohodu se skupinou TF1, díky které budou mít všichni předplatitelé ve Francii od léta 2026 přístup k pěti lineárním kanálům TF1 a k obsahu z platformy TF1+ přímo v rámci aplikace Netflix, a to jak v živém vysílání, tak na vyžádání. Toto partnerství umožní divákům sledovat populární pořady, jako jsou sportovní přenosy, reality show nebo telenovely, a zároveň kombinovat je s exkluzivními seriály a filmy Netflixu.

Netflix TV čekají změny, přijde s novou domovskou obrazovkou

čtvrtek 8. května 2025