
Z nového spotu EKO-KOM, zdroj: EKO-KOM
Aktuální kampaň společnosti EKO-KOM, zaměřující se na třídění a recyklace obalových odpadů v Česku, odmítá předsudečnost a připomíná, že věci nemusí být takové, jak se na první pohled zdají. Spot staví na příběhu o „růžovém meteoritu“, jenž naruší každodenní život jedné české vesnice.
Kreativní storytelling spojuje v kampaňovém příběhu lidskou a emocionální dimenzi. Propojuje paralelu mezi láskou a zodpovědným přístupem k životnímu prostředí. Oba vztahy totiž vyžadují každodenní úsilí, obětavost, dlouhodobý závazek a jsou tak z velké části zrcadlem našeho přístupu.
„Idea spotu je o tom, že i na první pohled namyšlený a nesympatický člověk se v našich očích rázem promění v pravý opak tím, že vytřídí odpad a že také ví proč - aby dal odpadu šanci na nový život!,“ vysvětluje Eda Kauba z agentury Espresoo, která za kampaní stojí.
K televiznímu spotu vznikla také edukační kampaňová stránka, kde je uvedeno devět důvodů, proč třídit odpady. Stránka je doplněna o infografiky zaměřené na smysluplnost třídění jednotlivých druhů odpadu. Cílem kampaně bylo propojit tradiční mediální mix s interaktivním obsahem.
Pro online vznikly kratší verze a série speciálních kratších videí pro sociální sítě.
Online kampaň klasických bannerových formátů je doplněna řadou speciálních formátů - cílem online podpory je doručit sdělení kampaně i specifickým cílovým skupinám.
O zpracování se postaraly kreativní agentura Espresoo communication, reklamní agentura Havas Prague a produkční agentura Punk Film. Režii měl na starosti Matyáš Fára. Mediální zajištění realizovala agentura MediaSafari s nasazením v televizi, na displeji, sociálních sítích a rozhlase.
-mav-