
Zdroj: Alza.cz
Český e-shop Alza.cz otevírá svůj reklamní systém alzaAds dalším segmentům zboží. Značky a dodavatelé tak mohou propagovat své produkty přímo na platformě, kde uživatelé nakupují. Nově se k dosavadním kategoriím jako jsou drogerie, mobilní telefony nebo domácí spotřebiče přidávají i další – například notebooky, televize, hračky, produkty pro domácí mazlíčky nebo audio-video technika.
„I když jsme v červnu spustili službu jen pro pět segmentů, během měsíce se zapojilo přes 70 partnerů, kteří spustili téměř 500 kampaní. Průměrný ROAS se pohybuje kolem 700 %, přičemž u rozšířeného ROAS může být návratnost až dvanáctinásobná,“ uvedl marketingový ředitel Alzy Martin Fiala.
Dodal, že mezi kategorie, které dosahují nejvyšší návratnosti, patří kromě velkých a malých spotřebičů také drogerie (například dětské pleny nebo tablety do myčky), mobilní telefony či beauty produkty, zejména šampony. „Mezi největší inzerenty v systému alzaAds se už teď řadí značky jako Philips, P&G, Fast, Gorenje, Beko nebo Motorola,“ upřesnil.
AlzaAds nově nabízí inzerentům také podrobnější reporting včetně nové metriky, která zohledňuje nejen přímý nákup inzerovaného produktu, ale i další vlivy jako nákupy jiných výrobků stejné značky nebo zpožděné konverze. „Značky mohou své produkty propagovat i v rámci velkých slevových akcí typu Alza Dny nebo Black Friday,“ doplňuje PR manažerka Eliška Čeřovská.
Rozhraní je samoobslužné a inzerenti si tak mohou kampaně kontrolovat sami, a to od výběru produktů až po nastavení strategie a sledování výkonu v reálném čase.
Technologickým základem alzaAds je systém Epsilon Retail Media od Publicis Groupe. Alza ho využívá díky partnerství se společností Unlimitail, která pomáhá evropským e-shopům s rozvojem retailové reklamy. Podle Fialy je cílem nabídnout značkám jeden z nejefektivnějších reklamních nástrojů v evropském e-commerce prostředí.
-mav-