Možnost propagace přímo na Alza.cz je pro značky klíčová

pondělí, 11. srpna 2025, 07:20 Reklama, Retail MediaGuru

Alza.cz během prvního měsíce provozu svého samoobslužného reklamního systému alzaAds přilákala více než 70 dodavatelů, kteří spustili téměř 500 kampaní, popisuje marketingový ředitel Alza.cz Martin Fiala.

Martin Fiala, zdroj. Alza.cz

Martin Fiala, zdroj. Alza.cz

Reklamní systém alzaAds, který český e-shop spustil letos v červnu, si získává zájem dodavatelů. Už během prvního měsíce jej využilo přes 70 partnerů a spustili téměř 500 kampaní. Podle marketingového ředitele Alza.cz Martina Fialy přináší inzerentům výrazný nárůst prodejů i viditelnosti značky. Průměrný návratnost investic (ROAS) se pohybuje kolem 700 %, u některých kampaní ale přesahuje i 6 400 %.

Od srpna se platforma otevírá všem produktovým kategoriím, což má přilákat další desítky inzerentů napříč segmenty, od notebooků a televizí až po hračky či potřeby pro domácí mazlíčky. Nejlepší výsledky zatím přináší kampaně na domácí spotřebiče, mobilní telefony nebo rychloobrátkové zboží, kde konverzní poměr dosahuje až 13 %. Mezi prvními zadavateli se objevily značky jako Philips, P&G, Gorenje či Motorola, kterým vyhovuje kontrola nad kampaněmi a reporting v reálném čase.

V rozhovoru Martin Fiala přibližuje, jak alzaAds funguje a co chystá za novinky.

Otázky pro Martina Fialu

V červnu jste reklamní systém alzaAds otevřeli pro první vybrané segmenty zboží. Kolik dodavatelů se za první měsíc zaregistrovalo a kolik kampaní spustili?

V červnu jsme alzaAds zpřístupnili všem našim partnerům, kteří prodávají své produkty v kategoriích: mobilní telefony, domácí a osobní spotřebiče, velké spotřebiče, drogérie a beauty. Hned od začátku bylo vidět, že o to partneři stojí. Během prvního měsíce se jich zapojilo přes 70. Spustili téměř 500 kampaní. Ukázalo se, že možnost propagovat produkty přímo na Alze je pro značky klíčová. Skrze alzaAds dokáží navýšit své prodeje. Mimoto kampaně v alzaAds nejenže prodávají, ale i výrazně zvyšují viditelnost značky na webu Alzy.

Jaké výsledky kampaně v alzaAds zatím přinášejí? Můžete uvést průměrnou návratnost investic?

Na základě dosavadních výsledků mohou inzerenti očekávat průměrný ROAS (podíl obratu na nákladech v procentech) okolo 700 %. To je, když se budeme dívat pouze na obrat produktů, které inzerují partneři v kampani. Pak máme ještě tzv. rozšířený ROAS, který se dívá na to, jestli zákazník potom, co prokliknul, nakoupil jakýkoliv jiný produkt stejné značky. Ten může být až 12krát vyšší.

Zaznamenali jste nějaký výjimečný výkon? Například nejvyšší ROAS u kampaně s větším počtem kliků? Pokud ano, čeho se týkal?

Opravdu krásný výsledek jsme zaznamenali u kampaně na lednice. Šlo o velmi dobře nastavenou kampaň, kde ROAS dosáhl více než 6 400 %. Partner velmi dobře zvolil produkt, který byl mezi zákazníky oblíbený. A zároveň byl za dobrou cenu.

Od srpna jste systém otevřeli všem dodavatelům napříč kategoriemi. Jaký očekáváte zájem?

Od 4. srpna se alzaAds otevírá pro naprostou většinu produktových segmentů. Přibývají například kategorie jako notebooky, televize, hračky, audio-video, chytré hodinky nebo potřeby pro domácí mazlíčky a řada dalších. Na základě předběžných registrací očekáváme velký zájem.

Které kategorie zboží zatím dosahují nejlepších reklamních výsledků v rámci alzaAds? A co z toho vyplývá pro inzerenty?

Prozatím si nejlépe vedly velké a malé domácí spotřebiče, drogerie – třeba tablety do myčky nebo dětské pleny, pak mobilní telefony a taky beauty segment, kde se dařilo hlavně šamponům a péči o vlasy. Například kampaně na pravidelně nakupované zboží z kategorie FMCG dosahovali konverzního poměru až 13 %.

Zapojily se do systému už některé známé značky? Můžete zmínit konkrétní příklady a případně i jejich zkušenosti?

Mezi prvními inzerenty byly i známé značky jako Philips, P&G, Fast, Gorenje, Beko nebo Motorola. Zpětná vazba, kterou máme od partnerů na rozhraní jako takové, je pozitivní. Oceňují jak návratnost svých investic, tak i možnost kontroly nad kampaněmi a podrobný reporting.

Reklamní systém je postaven jako samoobslužný. Jaké možnosti má inzerent při nastavování kampaní a jaké metriky může v reálném čase sledovat?

V alzaAds si vyberete konkrétní produkty k propagaci a umístění reklamy a rozpočet. K dispozici máte živá data o výkonu, takže můžete průběžně optimalizovat podle metrik. Zejména ROAS (případně rozšířený ROAS), cena za konverzi, cena za klik nebo třeba obrat.

Chystáte do systému alzaAds v nejbližší době nějaké nové funkce či vylepšení? Co uživatelé mohou očekávat?

Ano, systém neustále vylepšujeme. Významnou novinkou je, že partneři mohou nově své produkty propagovat i v rámci velkých promo akcí, jako jsou Alza Dny, Mega Slevy nebo Black Friday, a to přímo v akčních kategoriích. Do budoucna chceme rozšířit počet pozic pro sponzorované produkty v kategoriích nebo například přidat možnost cílení v searchi.

Alza otevírá svůj reklamní systém alzaAds pro další dodavatele

pátek 8. srpna 2025