Recma: Trh mediálek loni rostl. Vede Knowlimits před OMD a PHD

středa, 20. srpna 2025, 07:25 Reklama MediaGuru

Svůj žebříček mediálních agentur a jejich celkovou aktivitu v loňském roce na českém trhu sestavila také Recma.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Mediální agentura Knowlimits zůstala i podle žebříčku Recma za rok 2024 udržela nejsilnější mediální agenturou v Česku podle celkového objemu aktivit (Overall Activity Volume). Podle žebříčku měl objem představovat 314 mil. euro a meziročně vzrůst o 14 %. Následují agentury OMD s objemem 282 milionů euro a PHD s objemem 221 milionů euro. Obě patří do skupiny Omnicom Media Group. Do první pětice ještě patří EssenceMediacom (WPP Media) a Carat (Dentsu).

Mediální agentury podle celkového objemu aktivit 2024

pořadí agentura celkový objem aktivit 2024 (mil. euro) podíl
1. Knowlimits 314 16,40%
2. OMD 282 14,70%
3. PHD 221 11,60%
4. EssenceMediacom 174 9,10%
5. Carat 156 8,20%

Zdroj: Recma, Overall Activity volume 2024

Oproti loňskému žebříčku se zastoupení pětice nejsilnějších agentur nezměnilo.

Recma poskytla MediaGuru.cz souhlas s publikováním výsledků za prvních pět mediálních agentur. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme celý žebříček a ani tabulku s výsledky sítí mediálních agentur. Z pořadí jednotlivých mediálních agentur ale vyplývá, že nejsilnější sítí zůstává Omnicom Media Group před WPP Media, třetí pozici zaujímá Dentsu.

Trh mediálek rostl o 10 %

Podle letošní zprávy Recma dosáhl český trh mediálních agentur v roce 2024 objemu 1,9 miliardy eur. Oproti předchozímu roku to znamená nárůst o 10 %, za poslední tři roky pak trh vzrostl o 57 %.

Ve sledovaném rozsahu, který zahrnuje šest mezinárodních mediálních skupin a tři velké lokální agentury (Knowlimits, Mindsquared a Mediaplus), připadá zhruba 1,3 miliardy eur na tradiční média (tj. 68 %). Aktivity jako digitál, data a obsah – představují průměrně třetinu celkového objemu.

Agentura Médea byla letos ze žebříčku vyřazena kvůli nedostatku informací.

Recma zároveň upozornila, že zásadnější přesuny klientů (např. Lego, Allegro, Fast, Henkel nebo Mattoni 1873), které nastaly na přelomu let 2024 a 2025, zatím nemají vliv na celkové pořadí agentur.

Svůj žebříček mediálních agentur a jejich sítí vydala na začátku července také společnost Comvergence.

Největší mediálkou zůstává Knowlimits, největší sítí Omnicom

čtvrtek 3. července 2025

-mav-

Poznámka: Server MediaGuru.cz provozuje agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group