Slovenský úřad vyšetřuje Joj a Markízu kvůli omezení přetáčet reklamy

středa, 1. října 2025, 07:35 Aktuality, TV, Slovensko ČTK

Uvedené opatření podle PMÚ ovlivnilo možnosti diváků při sledování televizních stanic s největším podílem na trhu.

Ilustrační foto, zdroj. Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj. Shutterstock

Slovenský antimonopolní úřad (PMÚ) vyšetřuje dvě nejsledovanější televize v zemi, Markízu a Joj, v souvislosti s omezováním možnosti přetáčet reklamy při sledování jejich pořadů z archivu. Úřad to dnes oznámil v tiskové zprávě. Uvedené televize podezírá ze zneužívání dominantního postavení na trhu, v případě potvrzení jim hrozí pokuta. Markíza, která patří do skupiny PPF, podle médií nekalé jednání v uvedené záležitosti dříve odmítla.

„Obě správní řízení PMÚ vede na základě vyšetřování, která naznačují, že TV Markíza i TV Joj mohou vůči operátorům uplatňovat nepřiměřené obchodní podmínky," uvedl úřad. Dodal, že televize začaly od operátorů vyžadovat, aby zavedli omezení při přetáčení reklam, a ti to udělali.

Uvedené opatření podle PMÚ ovlivnilo možnosti diváků při sledování televizních stanic s největším podílem na trhu.

Úřad uvedl, že samotné zahájení správního řízení ještě neznamená, že podnikatel porušil soutěžní pravidla. V případě porušení zákazu zneužití dominantního postavení může viníkovi uložit pokutu v maximální výši deseti procent jeho ročního obratu.

V Česku přetáčení reklamních bloků u operátorů zhruba před třemi lety omezila televizní skupina Prima.

-čtk-