Kino jako komplexní zážitek. CineStar rozšiřuje prémiové formáty
CineStar rozšiřuje svou nabídku prémiových formátů, jejichž cílem je proměnit návštěvu kina v komplexní zážitek, popisuje marketingový a obchodní ředitel Tomáš Volt.

Tomáš Volt, zdroj: CineStar
Síť multikin CineStar pokračuje v rozšiřování prémiových formátů, které reagují na měnící se očekávání návštěvníků. Po pandemii diváci kladou větší důraz na komfort a kvalitu služeb, což vedlo ke vzniku nového konceptu Boutique Cinema. Ten kombinuje komorní atmosféru s pohodlnými gauči a technickým vybavením a má představovat cenově dostupnější alternativu k luxusní třídě Gold Class. První sál Boutique Cinema na pražském Černém Mostě si získal pozitivní ohlasy. Rozvíjí se také koncept Gold Class, kde se v listopadu plánuje otevření tří nových sálů na Černém Mostě.
Podle marketingového a obchodního ředitele CineStaru Tomáše Volta jsou prémiové sály určeny nejen pro diváky, kteří hledají vyšší standard, ale také pro značky a eventy. Multikina se stále častěji využívají pro firemní akce, prezentace nebo netradiční oslavy. CineStar zároveň pokračuje v modernizaci svých poboček a připravuje nové projekty v Pardubicích a na pražském Černém Mostě. I v digitální době si kino udržuje silnou pozici díky sdílenému zážitku a možnostem cílené komunikace s publikem, říká Tomáš Volt.
Jaký byl hlavní záměr při vzniku Boutique Cinema a jaký typ diváků má tento formát oslovit?
Koncept Boutique Cinema vznikl jako reakce na měnící se preference diváků po pandemii. Zaznamenali jsme pokles návštěvnosti, avšak současní diváci kladou vyšší nároky na kvalitu projekce i komfort. Boutique Cinema představuje mezistupeň mezi Premium sály s koženými sedačkami a luxusní třídou Gold Class. Nabízí komorní atmosféru, pohodlné gauče s nastavitelnými podhlavníky, stylové polštářky a podnožky – zkrátka prostředí připomínající útulný obývací pokoj s velkým plátnem a špičkovým zvukem.
Můžete popsat odlišnosti mezi Boutique Cinema a konceptem Gold Class?
Gold Class je prémiová třída, která kromě komfortního sálu zahrnuje i uvítací lobby s barem a šatnou. Sedačky jsou plně polohovatelné a divákům je během projekce poskytován servis přímo v sále. Boutique Cinema nabízí obdobný komfort, avšak bez doplňkových služeb Gold Class. První sál Boutique Cinema na Černém Mostě se setkal s velmi pozitivním ohlasem, což potvrzuje správnost našeho směru.
Mají tyto formáty dopad na sociodemografii návštěvníků?
Prémiové formáty oslovují především klientelu, která je ochotna investovat do vyššího komfortu. Zatímco Gold Class cílí na movitější publikum, Boutique Cinema je cenově dostupnější a srovnatelný s VIP sedačkami v Premium sálech, tedy s rozdílem přibližně 30 Kč od nejlevnější sedačky.
Co z toho plyne pro zadavatelé reklamy? Jak mohou prémiové formáty využít?
Formáty Boutique Cinema, Theatre De Luxe i Gold Class jsou ideální pro brandové prezentace. Gold Class je již etablovaný v CineStaru Anděl, kde jej využívají například luxusní kosmetické značky, výrobci hodinek, prémiové automobilky či bankovní instituce. V listopadu plánujeme otevření tří nových sálů Gold Class na Černém Mostě, což dále rozšíří možnosti pro brand experience.
Jaký je potenciál event marketingu v CineStaru?
Event marketing nabývá na významu. Naše prostory jsou vyhledávané pro firemní prezentace, teambuildingy, večírky, narozeninové oslavy, a dokonce i svatby. Nabízíme netradiční prostředí pro klienty, kteří hledají originální zážitek.
Jak se podle vás zadavatelé reklamy staví ke kinoreklamě v digitální éře?
Kino zůstává silným médiem díky sdílenému zážitku, který digitální platformy nemohou nabídnout. Oslovujeme reálného diváka, který je pozitivně naladěn. Díky přesné znalosti cílových skupin jednotlivých filmů nabízíme vysokou míru cílenosti. Navíc kombinujeme reklamu na plátně s off-screen aktivitami, jako je sampling či přímá interakce.
Připravujete novinky v oblasti zákaznických služeb a reklamních nabídek?
Aktuálně se zaměřujeme na postupnou renovaci našich multikin a rozšiřování konceptů Gold Class, Boutique Cinema a Theatre De Luxe. V říjnu otevřeme tři nové Boutique sály v CineStar Grand Pardubice, který prošel rozsáhlou rekonstrukcí společně s celým obchodním centrem Grand Pardubice. V listopadu otevřeme Gold Class v CineStaru Černý Most se třemi sály jako součást dostavby obchodného centra Westfield Černý Most. V dalších letech plánujeme rozšíření Theatre De Luxe a Boutique Cinema do dalších lokalit.
Co na poli marketingu chystáte pro návštěvníky kin?
Aktivit máme spousty, například spolupráce s TV Prima na projekci reality show Zrádci, která probíhá exkluzivně v našich multikinech. Letos jsme se dohodli, že v kinech uvedeme všech 12 dílů. Po každém dílu následuje beseda s tvůrci, streamovaná do všech sálů po celé republice, což je jedinečný bonus pro naše diváky.
Kromě zmíněné spolupráce s TV Prima pokračujeme v oblíbených akcích jako Dámské jízdy, Dětské neděle či Mini kino. Vrcholem sezony bude premiéra třetího dílu Avatara: Oheň a popel.
Pozorujete, že se mění očekávání návštěvníků multikin?
Současný divák očekává komplexní zážitek – kvalitní servis, komfortní prostředí a přidanou hodnotu. Naším cílem je, aby si návštěvník odnesl pozitivní dojem, i když ho samotný film třeba nezaujme. Kino samotné musí být zážitkem.
-mav-