Grand Prix Effie pro Plzeňský Prazdroj a VCCP za ležák Proud

středa, 10. prosince 2025, 23:05 Reklama MediaGuru

Nejvyšší cenu Grand Prix si z Effie odnáší Plzeňský Prazdroj s agenturou VCCP a kampaní pro Proud. Nejvíce ocenění za své kampaně získaly Česká spořitelna a Česká asociace pojišťoven.

Ilustrační foto, zdroj: AKA

Ilustrační foto, zdroj: AKA

Letošní ročník soutěže efektivity komerční komunikace Effie ovládla kampaň „Obrátili jsme proud českého piva“ pro Plzeňský Prazdroj za uvedení ležáku Proud, která získala Grand Prix, zároveň zlatou Effie v kategorii Nápoje i cenu SIMAR za Nejlepší využití dat. Přihlašovatelem vítězné práce byla agentura VCCP. Podílely se na ní i Publicis Group a Btl Partner & Media.

Z hlediska značek patřil večer velkým tuzemským inzerentům. Vůbec nejvíce ocenění posbíraly Česká spořitelna a Česká asociace pojišťoven (ČAP), v obou případech braly po šesti oceněních. V závěsu byl Plzeňský Prazdroj, který získal kromě Grand Prix i několik dalších ocenění napříč kategoriemi (celkem pět). 

Mezi oceněnými přihlašovateli dominují agentury VML Czechia (celkem 8 a z toho tří zlaté), dále McCann (celkem 7 a z toho jedna zlatá) a Ogilvy (celkem 6 a z toho dvě zlaté). V rámci Grand Prix slavila zmíněná VCCP. K dalším úspěšným agenturám se zařadily Publicis (5), Zaraguza CZ (4), OMD (3) a Wavemaker (3).

Grand Prix a zlaté kampaně

Plzeňský Prazdroj se rozhodl uvedením značky Proud přitáhnout mladou generaci zpět do pivního světa. Díky kampani se jí povedlo etablovat Proud jako „nový, oblíbený, lehký a osvěžující ležák pro mladé lidi” a za necelý rok se v prodejích dostat na tržní podíl všech zahraničních piv dohromady.

Zdroj: Proud

Zlaté ocenění i cenu ADC za nejlepší kreativituzískala kampaň České spořitelny Nejstarší banka dostala nejmladší board", na které se podílela agentura VML Czechia a WPP Media. Spořitelna v rámci kampaně jmenovala šestici mladých členů nového stínového představenstva Future Mindset Board.

Future Mindset Board, zdroj: Česká spořitelna

Future Mindset Board, zdroj: Česká spořitelna

V kategorii sportovního marketingu dosáhla na nejvyšší ocenění kampaň, která si dala za cíl navýšit sledovanost paraolympiády o 25 procentních bodů. Na kampani pracovala agentura VML.  

Zlatou cenu získala i kampaň Budějovického Budvaru ukazující, jak se z tradiční české značky stal „trendsetter“  (agentura Ogilvy), a dále kampaň Komerční bankyKB a Mastercard: Jak Cinkačka vycinkala rekordní prodeje“, kterou banka díky spolupráci s agenturou Good Game vstoupila do oblasti gamingu. 

Z kampaně KB „Cinkačka", zdroj Komerční banka

Z kampaně KB „Cinkačka", zdroj Komerční banka

V kategoriích Aktivačního marketingu a Brand Experience si zlato vybojovala Slavia Praha s agenturou Zaraguza CZ. Usilovala o to vytvořit brandovou platformu, která dokáže sjednotit všechny slávistické aktivity. 

ČAP - Česká asociace pojišťoven bodovala i v letošním ročníku soutěže Effie. Zlato jí patří za kampaň „Drogy jsou zkratky" od agentur McCann a Hero & Outlaw, která upozorňuje na rizika spojená s konkrétním chováním po užití drog, zejména za volantem. Obsadila také nejvyšší v letošní zcela nové kategorii Positive Change.  

Zdroj: ČAP

Zdroj: ČAP

Stříbro a bronz

Česká spořitelna vedle zlata dosáhla i na čtyři stříbrná a dvě bronzová ocenění. Porotci ocenili její kampaně „svítící platební karty", kdy si v herním prostředí Unreal Engine 5 postavila vlastní herní svět, a vydala limitovanou edici svítících platebních karet Visa s motivem Kingdom Come Deliverence II od VML a Wavemaker. V kategorii Dlouhodobého budování značky zase uspěl koncept #Silnější.  

Rovněž Česká asociace pojišťoven získala i tři stříbrná a dvě bronzová ocenění, a to za pokračování „Národního dne beze spěchu" od McCann a Hero & Outlaw. Na něj tentokrát upozorňoval 47vteřinový spot, který ukazuje dopravní nehodu očima těch, kteří u ní skutečně zasahují. 

Dvě stříbra a k tomu jeden bronz patří společnosti Philips ČR za  Philips OneBlade: Pozornost Prodává!. Spočívala ve změně mediálního plánování, kdy ve spolupráci s agenturou OMD převážila jednotlivá média lokálními indexy pozornosti, což umožnilo nákup i optimalizaci podle skutečné míry zaujetí, nikoli pouze podle zásahu.

Speciální ocenění

Vedle ceny SIMAR byly v rámci slavnostního vyhlášení udělena také tři další speciální ocenění. Trofej společnosti Google za Nejlepší využití YouTube získala kampaň „Patchmania“, kterou vytvořil tým z L’Oréal ČR a z agentur Wavemaker Czech, Lavo Productions, Publicis Groupe a WS Czech.

Cenu Active za nejlepší využití rádia putovala do společnosti Mondelez za kampaň s Milkulášem od agentur Ogilvy, Hogarth Worldwide a Publicis Groupe.

Třetí cenou je Prima Video Awards a uděluje ji skupina Prima. Letos ji nejvíce oslovila kampaň „Když myslíte na dům nebo zahradu, slyšíte Bauhaus“ pro společnost Bauhaus od Knowlimits Group.

„Effie každoročně ukazuje, že za nejúspěšnějšími kampaněmi stojí důsledná práce s daty, disciplína, ale také odvaha a výrazná kreativita. Letošní ročník znovu potvrdil, jak zásadní roli hraje v našem oboru důvěra a že trvalá spolupráce mezi agenturami a zadavateli přináší výsledky, které obstojí nejen před porotou, ale především v byznysu,“ zhodnotila Radana Čechová, výkonná ředitelka AKA.

Přehled oceněných prací Effie 2025

Ocenění Kategorie  Název kampaně Klient  Přihlašovatel  Přispívající agentura - 1 Přispívající agentura - 2 Přispívající agentura - 3 Přispívající agentura - 4
zlato/Cena ADC The Best of Creativity Finanční služby Nejstarší banka dostala nejmladší board Česká spořitelna VML Czechia WPP Media Czech Republic      
zlato Sportovní marketing & Gaming & E-sport Jak získat dvojnásobek diváků paralympiády? Český paralympijský výbor VML Czechia        
zlato Dlouhodobé budování značky & integrace & partnerství Jak se z tradiční české značky stal trendsetter Budějovický Budvar Ogilvy Publicis Groupe Unity Design Kaspen  
zlato Finanční služby KB a Mastercard: Jak Cinkačka vycinkala rekordní prodeje  Komerční banka Good Game  Dentsu Czech Republic Squad.buzz Separation Films 
zlato Aktivační marketing/Brand Experience Zažij zážitek Slavie SK Slavia Praha Zaraguza CZ        
zlato/Grand Prix/cena SIMAR za Nejlepší využití dat Nápoje Obrátili jsme proud českého piva Plzeňský Prazdroj  VCCP Publicis Groupe Btl Partner & Media    
zlato Marketing Innovation / Business Solutions Pivo, které osvěžilo celou kategorii Plzeňský Prazdroj  VCCP KOOR Cocoon    
zlato Positive Change ČAP - Drogy jsou zkratky ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    
stříbro Media Planning & Inovace Philips OneBlade: Pozornost Prodává! Philips Česká republika OMD Czech FUSE Follow Bubble    
stříbro Digitální marketing/sociální média Svítící platební karta, kterou si za groše nepořídíte Česká spořitelna Wavemaker Czech VML Czechia      
stříbro Dlouhodobé budování značky & integrace & partnerství #Silnější: Spořka mění generační vztah ke značce Česká spořitelna VML Czechia Wavemaker Czech      
stříbro Dlouhodobé budování značky & integrace & partnerství ČAP - Jak jsme třetí rok po sobě zastavili zemi  ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    
stříbro Positive Change ČAP - Jak jsme třetí rok po sobě zastavili zemi  ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    
stříbro Obsahový/Content Marketing & Entertainment ČAP - Jak jsme třetí rok po sobě zastavili zemi  ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    
stříbro PR Mámy to chtěj taky! Mumdoo Grayling Czech Republic DDB      
stříbro Finanční služby Spořka a svítící karty for the win Česká spořitelna VML Czechia WPP Media Czech Republic      
stříbro Positive Change Jak získat dvojnásobek diváků paralympiády? Český paralympijský výbor VML Czechia        
stříbro Telekomunikační spotřební zboží, sportovní vybavení, móda T-Mobile: Jak sázka na silná spojení v rodině zrychlila akvizice domácího internetu o 50 %  T‑Mobile Czech Republic Ogilvy Oak Prague  Proboston Creative  WPP Media Czech Republic
stříbro Digitální marketing/sociální média Philips OneBlade: Pozornost Prodává! Philips Česká republika OMD Czech FUSE Follow Bubble    
stříbro Sportovní marketing & Gaming & E-sport KB a Mastercard: Jak Cinkačka vycinkala rekordní prodeje  Komerční banka/Mastercard Good Game  Dentsu Czech Republic Squad.buzz Separation Films 
stříbro Finanční služby Když slevu nedostanou jen zákazníci ČSOB Zaraguza CZ Publicis Groupe      
stříbro Sportovní marketing & Gaming & E-sport Zažij sílu Slavie SK Slavia Praha Zaraguza CZ        
stříbro Marketing Innovation / Business Solutions Růst tržního podílu díky evidence-based rebrandingu Hopi Holding Lineart         
stříbro Aktivační marketing/Brand Experience Lego® Minutový nákup … aneb nemusíš letět do vesmíru, abys vyhnal výsledky do nebe LEGO Trading Publicis Groupe Leo Burnett Kreativ Gang Ogilvy  
stříbro Retail V hlavní roli zákazník HP Tronic Zlín Havas Prague        
stříbro Doprava, cestování & turismus ÓÓÓÓÓÓÓhromující výsledky nové kampaně OREA Hotels Orea Hotels WPP Media Czech Republic Etnetera Motion      
stříbro / cena Google za Nejlepší využití YouTube Beauty & Fragrance Patchmania L’Oréal Česká republika Wavemaker Czech LAVO Productions Publicis Groupe WS CEE Communication Consulting
bronz Media Planning & Inovace Svítící platební karta, kterou si za groše nepořídíte Česká spořitelna Wavemaker Czech VML Czechia      
bronz Media Planning & Inovace ČAP - Drogy jsou zkratky ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    
bronz Beauty & Fragrance L’Oréal Men Expert: Jak jsme vyhráli nad předsudky i únavou L’Oréal Česká republika McCann B&T Agency Wavemaker Czech    
bronz Aktivační marketing/Brand Experience Spořka a svítící karty for the win Česká spořitelna VML Czechia WPP Media Czech Republic      
bronz / cena Active za Nejlepší využití rádia Potraviny Milkuláš jako netradiční tahoun tradičních českých Vánoc  Mondelez Europe Services Ogilvy Hogarth Worldwide Publicis Groupe    
bronz Aktivační marketing/Brand Experience Jak Milkuláš pomohl rozeslat přes 18 000 vánočních přání Mondelez Europe Services Ogilvy Hogarth Worldwide Publicis Groupe    
bronz Obsahový/Content Marketing & Entertainment „Tak určitěěěě.” Budvar 33 & TMBK  Budějovický Budvar Ogilvy Publicis Groupe Unity Design Kaspen   
bronz Sportovní marketing & Gaming & E-sport T-Mobile Esports Championship: první turnaj, kde je každý #MeziSvými T‑Mobile Czech Republic Ogilvy WPP Media Czech Republic Oak Praha Proboston Creative
bronz Ostatní FMCG Philips OneBlade: Pozornost Prodává! Philips Česká republika OMD Czech FUSE Follow Bubble    
bronz Sportovní marketing & Gaming & E-sport Birell Active: Jak nám stamina pomohla v boji s energeťáky Plzeňský Prazdroj Good Game  Publicis Groupe Squad.buzz Paranormal studio 
bronz Digitální marketing/sociální média Zažij sítě Slavie SK Slavia Praha Zaraguza CZ        
bronz Obsahový/Content Marketing & Entertainment O2 CyberNews O2 Czech Republic Boomerang Communication         
bronz Media Planning & Inovace První programaticky triggerovaná a nakupovaná retail reklama v ČR Plzeňský Prazdroj Publicis Groupe        
bronz Retail První programaticky triggerovaná a nakupovaná retail reklama v ČR Plzeňský Prazdroj Publicis Groupe        
bronz Sportovní marketing & Gaming & E-sport Sparta Unlimited. První český klubový paywall  AC Sparta Praha fotbal, a.s. AC Sparta Praha fotbal 2score      
bronz / cena TV Prima za využití prémiového videoobsahu Retail Když myslíte na dům nebo zahradu, slyšíte Bauhaus Bauhaus Knowlimits Group Jinej Gang Stink Films Prague    
bronz Aktivační marketing/Brand Experience Jak Fortuna vyhrála mistrovství světa v otevírání Lucky Boxů Fortuna Game Publicis Groupe Dentsu Czech Republic      
bronz Obsahový/Content Marketing & Entertainment ČAP - Drogy jsou zkratky ČAP - Česká asociace pojišťoven McCann Hero&Outlaw McCann Boost    

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

Úspěchem je i shortlist

Kategorií s nejvyšším počtem oceněných prací se v letošním ročníku stal Sportovní marketing, předáno v ní bylo šest cen. 

Podle organizátorů bylo pro značky i agentury velkým úspěchem už jen to, že se probojovaly do finále. Letošní počet přihlášek byl totiž rekordní a vyšplhal se až na číslo 117. Organizátoři také upozornili na výraznější souvislost mezi délkou spolupráce klienta s agenturou a přítomností na shortlistu.

„Těší nás, že se potvrzuje pozitivní vliv dlouhodobého partnerství mezi agenturami a klienty. Zatímco loni se na shortlist Effie dostávaly kampaně s průměrnou délkou spolupráce 6,5 roku, letos je to již sedm let. Právě stabilní vztahy se zadavateli často vedou k hlubšímu porozumění značce, odvážnějším strategiím a měřitelně efektivnějším kampaním,“ doplňuje Petra Jankovičová, prezidentka AKA a ředitelka agentury Triad Prague.

„Gratuluji všem oceněným, a ano, i shortlist je ocenění. Zdůrazňuji to proto, že kvalita přihlášek je rok od roku lepší, datová evidence kvalitnější, a tudíž musí být i poroty přísnější. Jsme přesvědčeni, že je Effie věrným zrcadlem trhu, a proto máme radost, že kvalita výkonu v branži roste,“ doplňuje k výsledkům Ondřej Novák, projektový manažer Effie Czech Republic a výkonný ředitel Asociace mediálních agentur (ASMEA).

Letošní slavnostní vyhlášení soutěže Effie Czech Republic, kterou vyhlašuje Asociace komunikačních agentur (AKA) a v níž rozhoduje především efektivita, ale i kreativita přihlášených prací, proběhlo 10. prosince v pražské Lucerně. Celkem bylo během večera uděleno 45 cen, z toho osm zlatých.

-mav-