Ochutnávka ze světové vánoční reklamy

středa, 24. prosince 2025, 08:00 Reklama MediaGuru

Ve světě se na Vánoce peče, zpívají koledy, využívá Dárk-o-mat, ale i sestavuje knihovna nebo jede za blízkými. 

Zdroj: Barbour

Zdroj: Barbour

I tento rok si po celém světě zadavatelé přichystali vánoční reklamy. Některé jsou vtipné, jiné se dotýkají vážnějších témat jako umět být plně přítomen se svými blízkými, dokázat odpustit či se prostě jen obejmout. Přinášíme jejich výběr. 

Letošní reklama obchodního domu John Lewis & Partners se zaměřuje na vztah syna a otce. Synův dárek v podobě gramodesky s písní „Where Love Lives“ od Alison Limerick přenese otce zpět do jeho mládí a dokáže, že si oba po dlouhé době padnou kolem krku. Kampaň připravila londýnská Saatchi&Saatchi. 

Barbour spojil svou vánoční kampaň opět s animovanou dvojicí Wallace & Gromit, kteří si nyní na pomoc s vánočními dárky vzali přístroj zvaný Dárk-o-mat. Pod kampaní je podepsána společnost Aardrman Animations

Disney nechává v kampani ožít kresbičku, jež vznikla na dopise Santovi.  Se svou autorkou poté prožívá nejedno vánoční dobrodružství. Reklama je dílem londýnské agentury Adam&eveDDB, režie se ujal Taika Waititi. 

Španělská Ikea ve své vánoční kampani zdůrazňuje důležitost umět být se svými blízkými v přítomnosti a užívat si společné chvíle. Syn si pod stromeček přeje knihovničku, ne kvůli ní samotné, ale kvůli tomu, že mu se sestavením musí pomoci rodiče. Kampaň vytvořila agentura McCann

Kanadská Ikea si na Vánoce vzala na paškál nechtěné dárky, a ne, nemyslela  tím jen ohyzdný svetr, příliš velké ponožky nebo nepadnoucí sako. Vzala si trochu těžší kalibr, jako je živé zvířectvo. Vytvořila agentura Rethink

Uber ve své vánoční kampani ukazuje mladou dívku, jež jede na svátky domů za svým otcem. Cestou se jí vybavují vzpomínky na dětství a dospívání, na krásné momenty i hádky, které s ním prožila. Autorem kreativy je newyorská agentura Mother

Francouzský mobilní operátor Orange s nadsázkou dokazuje, že ať už vám Vánoce přinesou do života cokoliv, bude tu pro vás. Vždy, všude, za všech okolností. Za kreativou stojí Publicis Conseil

Koblihový řetězec Dunkin’ cílí animovanou kampaní „Little Holiday Munchkin“ především na děti. Kromě spotu, za němž stojí Artists Equity, produkční společnost Matta Damona a Bena Afflecka, je součástí i stejnojmenná kniha pro nejmenší čtenáře. 

I tento rok se Marks & Spencer spojuje s herečkou Dawn French, jež se v dopravní zácpě kouzlem dostane do kamionu plných dobrot. A i když se jí nechce s nikým dělit, nakonec je z toho moc příjemná párty na dálnici. 

Koledu si ve své vánoční kampani nechala zazpívat značka Apple, jejíž iPhone 17 se dostal do tlapiček lesních zvířátek. Vše natočeno na mobilní telefon. Pod kreativou je podepsána TBWA\Media Arts Lab

-stk-