Ilustrační fotografie, zdroj: generováno AI
Počet reklamních e-mailů odeslaných během letošního Black Friday meziročně klesl o 17 procent. V rámci celého týdne pak bylo odesláno o 2,4 procenta méně e-mailů než loni. Vyplývá to ze statistik české technologické firmy Mailkit.
Na rozdíl od předchozích let, kdy objemy e-mailů v Black Friday dosahovaly rekordů, letošní čísla ukázaly střízlivější a rozumnější přístup marketérů. „Letos jsme poprvé viděli trend, který dává smysl. Firmy si uvědomily, že všechno neodkomunikují během jediného dne,“ říká Libor Nádvorník, Business Development Managera Mailkitu. „Kampaně byly rozložené do delších časových úseků s pravidelnou rozesílkou a menšími špičkami. Výsledkem je sice mírný pokles celkových objemů během Black Friday, ale zároveň stabilnější doručitelnost a menší riziko reputačních problémů,“ dodává.
Podle dat Mailkitu se nejvyšší špičky rozesílek tradičně objevují v dopoledních hodinách. Letos však byly výrazně nižší než loni. Část kampaní se přesunula už do první poloviny listopadu a pokračovala do dnů po Black Friday.
„Prudké jednorázové skoky v objemech mohou u velkých poskytovatelů e-mailových schránek vyvolat podezření a negativně ovlivnit reputaci domény. Stabilní růst objemu a řízená frekvence naopak vede k vyšší doručitelnosti a lepším výsledkům kampaní,” hodnotí Libor Nádvorník.
Poskytovatelé e-mailových schránek jako Gmail, Seznam, Yahoo nebo Outlook sledují tři klíčové signály: objem komunikace, frekvenci a angažovanost příjemců. „Jakékoliv náhlé zvýšení objemů nebo frekvence rozesílky nad dlouhodobý normál může být vyhodnoceno jako podezřelé a vést k omezení doručování nebo zařazení zpráv do spamu,” upozorňuje Nádvorník.
-stk-