Mediální slovník

Down-sell

Marketingová strategie, která doplňuje modely up-sell a cross-sell. Jedná se o nabídku levnějších alternativ nebo odlehčených verzí produktů zákazníkům, pokud se rozhodnou nekoupit původně nabízený produkt nebo službu. Cílem down-sellu je udržet zákazníky a zajistit, že neodejdou bez nákupu.

Příkladem down-sellu může být nabídnutí levnějšího modelu mobilního telefonu, pokud zákazník odmítne koupit dražší verzi. Další příklady zahrnují nabídku nižšího tarifu, slevové balíčky nebo možnost odběru menšího objemu zboží. Down-sell se často uplatňuje v případech, kdy zákazník je nespokojen s cenou nebo funkcemi původního produktu nebo nemá dostatečný rozpočet pro jeho zakoupení. Nabízení levnější alternativy může v těchto případech motivovat zákazníka k nákupu a zaručit, že opustí obchod s alespoň nějakým produktem.

Strategie down-sellu může být uplatňována zákazníkům prostřednictvím osobního prodeje, in-store reklamy, e-mailových kampaní a dalších marketingových nástrojů.

 

Kategorie