Jak využít potenciálu Google+

úterý, 12. června 2012, 07:24 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť Google+ představuje další z mnoha komunikačních sociálních kanálů, jež je možné využít k marketingové komunikaci.

Byť Google+ patří ve srovnání s Facebookem spíše k těm menším hráčům na sociálním poli, přesto její celosvětový počet dosahuje 170 milionů uživatelů. Již v této chvíli existuje na Google+ 1 milion firemních profilů, z nichž některé využívají potenciál unikátní funkce „hangouts on air“, která umožňuje jednoduché pořádání videokonferencí.

Jaké možnosti Google+ firmám nabízí, ukázal na konferenci Firmy v sociálních sítích Luděk Motyčka z Google Czech Republic.

Jeden z příkladů, jak Google+ využít pro svou marketingovou komunikaci, představuje britská čokoládovna Cadbury, která v současné době má více než 1,3 milionů followerů. Společnost využívá silné vizuální stránky Google+ ke sdílení fotografií čokoládových či jiných výtvarně zajímavých výtvorů. Pomocí funkce Hangout zase navazuje personalizovanějšího kontakt se svými followery, které zve ke sledování tvorby čokoládových soch, na setkání s olympioniky či k testování nových příchutí.

Dalším zajímavým příkladem je profil Google+ amerického maňáskového souboru The Muppets, jakési obdoby českého Jů a Hele. Kromě toho, že prostřednictvím Google+ propagovaly svůj nový film, využívají tento kanál i k intenzivní interakci se svými diváky. Díky Hangoutům mohou totiž zadarmo rozšiřovat svůj vysílací čas: ve chvíli, kdy skončí jejich pořad v TV, pokračují v něm dále na Google+, kde je možné jej navíc v reálném čase komentovat.

Navíc maňásci The Muppets Google+ podpořily i v reklamním spotu, který oznamoval spuštění funkce Hangout a v němž jamovaly na známou písničku Under Pressure skupiny Queen a Davida Bowieho.

Rezervační systém Laterooms.com, který poskytuje zlevněné nabídky ubytování po celém světě, využívá G+ k vizuální prezentaci nabízených hotelů. Prostřednictvím fotografií svým followerům poskytuje pohled do míst, které stojí za navštívení. Vedle toho také organizuje Hangouty, v nichž přenáší rozhovory s lidmi, které dávají zajímavé tipy na cestování: například, kde se dobře najíst či pobavit. Výhodou je, že lidé sledující rozhovor v reálném čase, se mohou rovnou ptát na to, co je zajímá.

S vizuálním potenciálem Google+ pracuje rovněž Jaromír Klimek, šéfredaktor a spoluzakladatel fotografického serveru PhotoExtract.com, který každý den přináší to nejlepší ze sdílených fotografií celé sítě.

Z českého prostředí je dále třeba zmínit kuchařku a cukrářku Ivetu Fabešovou, která svůj Google+ využila k pořádání on-line kurzu vaření. K zapsání na kurz je potřeba se přihlásit přes stránky Ivetiných kurzů. Kurz pak probíhá v kuchyni každého účastníka, který je spojen s ostatními prostřednictvím webkamery. Dopředu je nutné si nakoupit potřebné ingredience, jejichž seznam zašle pořadatelka dostatečně dopředu.

-kch-