O ději reklamního spotu Mercedesu rozhodovali uživatelé
O vývoji děje reklamního spotu, který byl vysílán během britské verze pořadu X Factor, rozhodovali uživatelé sociální sítě Twitter.
Reklamu principem podobnou českému projektu Kinoautomat z 60. let, v němž diváci vybírali pokračování snímku vždy ze dvou nabízených variant, nasadila o uplynulém víkendu ve Velké Británii automobilka Mercedes. Promovala tak nový vůz třídy A.
V prvním spotu nastínila problém hlavního hrdiny, rappera, jehož tajný koncert se chystá překazit policie a který pro únik před policejní zlovůlí samozřejmě využívá automobilu značky Mercedes.
Na konci první 60vteřinové reklamy pak firma divákům nabídla dvě možnosti, každou označenou hashtagem, tedy znakem # typickým pro Twitter. Pokračování spotu se pak v dalším reklamním breaku odvíjelo zcela dle reakcí publika.
A ty byly veskrze pozitivní. Někteří uživatelé Twitteru hlasovali dokonce již před odvysíláním samotného spotu. Objevily se však i názory, že výběr ze dvou možností je při možnostech současné technologie na samé hranici toho, co se dá nazývat interaktivitou. A z reakcí bylo patrno, že řada uživatelů principu vůbec neporozuměla.
Británie byla jako testovací trh pro kampaň vybrána pro nejvyšší penetraci Twitteru v Evropské unii. A Mercedes si pro hashtag #YouDrive ve vysílaný čas zajistil prominentní pozici. I tak se na hlasování se podílelo přibližně jen 0,05 % diváků, kteří sledovali pořad, v němž byla reklama nasazena.
Zda se interaktivní reklama, s jejímiž výsledky je prý automobilka nanejvýš spokojena, objeví i v dalších zemích, není zatím známo.
V kampani byly odvysílány celkem tři spoty. Všechny dějové linie jsou však dostupné na serveru YouTube.
-lmr-