Tomáš Čupr: Dámejídlo.cz může růst až pětinásobně

úterý, 16. prosince 2014, 14:41 Internet & Mobil, Marketing Kateřina Straková

Často se lidem zdají moje značky legrační, říká zakladatel Slevomatu či Dámejídlo Tomáš Čupr.

V soutěži Křišťálová lupa se jeden z Vašich projektů Dámejídlo.cz stalo projektem roku. Co podle Vás stojí za jeho úspěchem?

Startovní pozice byla poměrně jednoduchá, na trhu neexistoval slušný rozvoz jídla. Restaurace si rozvozy řešily po vlastní ose, zákazník neměl záruku, že se k němu jídlo dostane včas, že mu někdo vrátí peníze, když nebude spokojený… My jsme dokázali restaurace přesvědčit, že DámeJídlo pro ně je zajímavých kanálem, jak dostat svoje jídlo k hostům a zvýšit tržby. Mohou se soustředit na vaření, naopak nemusí řešit logistiku nebo péči o zákazníky. Tento model je výhodný pro všechny strany, ale samozřejmě hodně náročný na provedení. Například logistika spojená s DámeJídlo je sama o sobě komplikovaným systémem, který jsme postavili na míru. Na úspěch DámeJídlo jsem tak trochu pyšný, služba se dokázala prosadit za pouhé dva roky, stát se jedničkou, je za tím spousta práce celého týmu.

Kromě toho jste podepsán pod projekty – Slevomat či nově i Rohlik.cz. Na co se vždy v projektu soustředíte? Podle jakých parametrů si vybíráte, do čeho investujete?

Chci budovat projekty, které zlepšují trh. Takové, které chci sám používat, které lidem usnadňují život. A samozřejmě dávají ekonomický smysl. Pak mě ta práce baví.

Pro své projekty také vymýšlíte názvy. Proč právě Slevomat, Dámejídlo, Rohlik.cz a Velká pecka?

Názvy projektů nesmí být nudné, zákazníci si je musí pamatovat na první zaslechnutí. Často se lidem zdají moje značky legrační, ale i to přispívá k tomu, že si k nim vytvoří nějaký vztah. To platí pro Slevomat, Dámejídlo i Rohlik. Velká Pecka je spíš vtípek, je to jen název s.r.o., se kterým nebudeme v marketingu operovat.

Vymyslel jsem i název pro Bizthusiasm, firmu, kolem které dávám dohromady tým schopných lidí a přes kterou bych chtěl investovat do budoucích projektů. Byl to zas jen pracovní název s.r.o. Slýchám, že se to nedá zapamatovat ani vyslovit, takže se to v souvislosti s intenzivnějšími investičními aktivitami, které chystám, možná ještě změní.

A co konkrétně s Bizthusiasmem plánujete?

Zatím se rozhlížím, nechci být ještě konkrétní.

Rovněž si sám řešíte marketing projektů. Co přesně plánujete s Rohlik.cz? Na co budete klást při budování značky důraz?

Marketing neřeším sám, mám vždy tým, kterému jsem k ruce. Každopádně Rohlik stavíme na kombinaci vysoké kvality a precizní logistiky. Většinu sortimentu, včetně třeba skvělých ryb, bereme z Makra, farmářskou sekci plníme produkty ze sítě Sklizeno. Cílíme na náročnější zákazníky a chceme, aby byli kvalitou potravin z Rohliku nadšení. Pokud k tomu připočtete, že jsme schopní nákup zákazníkovi dodat až před domovní dveře do 90 minut od objednání nebo objednávku doručit v přesný čas, který si zákazník stanoví, vychází z toho doufám těžko odolatelná kombinace.

Žádné čekání na kurýra v dvouhodinovém intervalu, žádné plánování nákupů několik dní dopředu. Chybí vám něco v lednici? Než vyřídíte zbytek mailů a dáte si sprchu, máte kurýra přede dveřmi.

Jakým způsobem se jako jednatel podílíte na řízení Rohlik.cz? Jak máte s Markem Sachou vlastně rozděleny role?

Marek je CEO Rohliku, řeší jeho chod na každodenní bázi. Já jsem investor a pomáhám s čímkoliv, o co mě Marek požádá.

Jak jste s Rohlik.cz prozatím spokojen? Naplňuje jeho rozjezd Vaše očekávání?

Momentálně jsme na stovkách objednávek za den, někteří zákazníci nakupují několikrát týdně, rozšiřujeme sortiment. Po třech měsících ostrého provozu je před námi spousta práce, už teď je ale vidět, že má Rohlik velký potenciál.

Jak se z pozice zakladatele Slevomatu díváte na dnešní stav slevových portálů? Bude se přístup Slevomatu nějakým způsobem inovovat, například tím, že služby budou zákazníci platit až na místě u poskytovatele?

Slevomat si zdatně šéfuje CEO Marie Chytilová. Co vím o plánech, Slevomat se chystá dominovat především v lokálních službách, nabídnout zákazníkům slevy v jejich nejbližším okolí. Do budoucna tak zákazníci uvidí slevy nejen v krajských městech, ale napříč celou Českou republikou. I proto nyní Slevomat investuje především do mobilního vývoje a rozvoji mobilní aplikace jak pro zákazníky, tak pro partnery, protože se chce zaměřit právě nabídky dostupné z mobilu, ať už last minute nebo dlouhodobé nabídky s možností instantní rezervace.

A co služby rozvozu jídla? Je zde nějaký prostor k rozvoji?

Myslíme si, že Dámejídlo.cz má na českém trhu potenciál ke čtyř- až pětinásobnému růstu.

Srovnáte-li české spotřebitele se západními, vidíte mezi nimi nějaký rozdíl?

Pokud mám srovnávat zákazníky Rohliku, neřekl bych, že se nějak zásadně liší od zákazníků na Západě, pokud se vůbec dá takto zobecňovat. Naši zákazníci chtějí kvalitní potraviny s rychlým doručením a já jsem rád, že to tak je.

Tomáš Čupr

V současnosti se svou firmou Bizthusiasm vyhledává nové investiční projekty. V roce 2010 založil první slevový server v České republice – Slevomat, který je v současnosti jedničkou na trhu. Před dvěma lety uvedl službu Dámejídlo.cz na dovoz jídla z restaurací a letos spoluzaložil službu Rohlik.cz na dovoz potravin až domů do 90 minut. Dříve provozoval prodej aut přes internet, ve Velké Británii měl e-shop na parfémy, působil také jako programátor či IT novinář pro server SvetHardware.cz.