Markízu táhl v lednu seriál Horní Dolní

TV markiza
Osvědčený seriál nezklamal ani první letošní měsíc. Stal se nejsledovanějším pořadem Markízy.

Hlavní komerční televize připravují do vysílání nové pořady: zatímco licenční show Tvoje tvář má známý hlas je těsně před startem, konkurenční Joj připravuje druhou řadu seriálu Naši. Mafra Slovakia je spokojená s vývojem prodejů časopisu Evita a podle hrubých údajů se také na Slovensku dařilo televizní reklamě. Přinášíme další souhrn událostí ze slovenského trhu za uplynulý týden.

Horní Dolní přináší Markíze jistotu

Skupina Markíza dosáhla v lednu 2016 celodenního podílu na sledovanosti v komerční cílové skupině 12-54, na kterou prodává reklamu, 30,8 % a potvrdila tak pozici nejsledovanější televizní skupiny působící na Slovensku. V hlavním vysílacím čase přesáhl podíl skupiny 33 %. Jak už jsme informovali v minulém týdnu, skupina Joj zaznamenala v lednu podíl ve výši 28,3 % (celý den, 12-54). Nejúspěšnějším lednovým pořadem Markízy byl seriál Horní Dolní, který svého vůbec nejlepšího výsledku dosáhl v pondělí 18. ledna, kdy se podíl pořadu na sledovanosti ve skupině 12-54 dostal na úroveň 42,5 %.

Markíza uvede nové díly Horní Dolní, foto: TV Markíza.

Ze seriálu Horní Dolní, foto: TV Markíza.

Podíl (%) TV stanic skupiny Markíza, leden 2016, 12-54

Markíza Doma Dajto Markíza Group
celý den 22,7 3,9 4,3 30,8
prime-time (19:00- 23:00) 24,7 4 4,4 33,1

TOP pořady TV Markíza, leden 2016, 12-54

Pořad datum den začátek Rtg(000) Rtg% Share
Horná Dolná 18.01.2016 pondělí 20:34:00 528 16,3 42,5
Hodinový manžel 06.01.2016 středa 20:32:28 494 15,3 37,9
Život je život 01.01.2016 pátek 20:32:43 427 13,2 30,2
Po zániku Zeme 24.01.2016 neděle 20:34:51 405 12,5 32,2
Televízne noviny 24.01.2016 neděle 19:00:00 402 12,4 31,7
Športové noviny 01.01.2016 pátek 20:02:05 393 12,1 28,3
Počasie 01.01.2016 pátek 20:19:53 392 12,1 28
Kredenc 25.01.2016 pondělí 21:52:30 373 11,5 39,3
Kredenc – novoročný príhovor 01.01.2016 pátek 20:26:47 359 11,1 25
Kapitán Phillips: Prepadnutie lode Alabama 10.01.2016 neděle 20:33:12 334 10,3 29,6

Zdroj: PMT/TNS, Markíza Group, data Live+VOSDAL

Hrubé televizní investice se loni zvýšily o 25 %

Hrubý monitorovaný objem investic do televizní reklamy na slovenských obrazovkách přesáhl v loňském roce 935 mil. euro, což meziročně znamená 25% nárůst. Vyplývá to z dat společnosti TNS Slovakia. Údaj vychází z ceníkových cen a nezohledňuje slevy, bartery či bonusy.

Celoplošné televize na Slovensku celkem odvysílaly téměř 1,164 mil. komerčních spotů a sponzorských vzkazů v celkové délce 7 255 hodin. Počet hodin odvysílaných reklam se tak meziročně zvýšil o 19 %.

Pořadí tři nejsilnějších segmentů investujících do televizní reklamy se meziročně nezměnilo. Nejvíce využívají televizní reklamu banky, mobilní operátoři a volně prodejná léčiva. Podíl TOP pěti kategorií na celkových reklamních investicích v televizi se meziročně nezměnil – představuje 48 %.

TOP 10 TV zadavatelů na Slovensku v roce 2015

zadavatel výdaje (mil. €)
1. Slovak Telekom 41,7
2. Orange 40
3. O2 26,2
4. Lidl 23,1
5. Unilever 22,6
6. Kaufland 17
7. Slovenská sporiteľňa 16,9
8. Henkel 16,8
9. Prima banka 16,6
10. Alza 13,8

Zdroj: TNS Slovakia

TV Joj natočí další řadu seriálu Naši

Televize Joj oznámila, že do vysílaní připraví další řadu komediálního seriálu Naši. Ten poprvé uvedla letos v lednu a novinka se okamžitě zařadila k nejsledovanějším pořadům televize. V lednu byla dokonce vůbec nejsledovanějším pořadem TV Joj, nejúspěšnější díl dosáhl podílu na sledovanosti 36,8 % (12-54). Na přípravě druhé série se už začalo pracovat. I druhá řada seriálu má vycházet z kanadského originálu Les Parent. Do děje ale mají přibýt nové postavy. Druhou řadu seriálu chce TV Joj vysílat na podzim. 

Foto k seriálu Naši, zdroj: TV Joj

Foto k seriálu Naši, zdroj: TV Joj

Tvoje tvář zahájí na Markíze dříve než na Nově

Pěvecká imitační reality show Tvoje tvář má známý hlas, která se na Slovensku bude vysílat pod názvem Tvoja tvár znie povedome, zahájí své vysílání dříve než na TV Nova. První díl slovenské adaptace mezinárodního formátu by se měl podle programového plánu objevit ve vysílání TV Markíza v neděli 6. března od 20:30. Sesterská televize Nova uvede první díl soutěže v sobotu 26. března. Podle informací Mediálne.sk bude moderátorem slovenské verze Martin „Pyco“ Rausch. Soutěžící mají tvořit Michaela Čobejová, Barbora Švidraňová, Helena Krajčiová, Emma Drobná, Štefan Skrúcaný, Andrej Bičan, Viktor Vincze a Lukáš Adamec. Do tříčlenné poroty zasednou Zuzana Fialová, Dano Dangl a Mário „Kuly“ Kollár.

Z programových plánů dále vyplývá, že od pátku 26. února zařadí Markíza novou řadu reality show Farma. Vysílat ji bude v pozdním prime-time od 21:40. Reality show pak vyplní v prvním březnovém týdnu pozdější večerní vysílání od 21:40 v pondělí, v úterý a ve čtvrtek a pátek s tím, že v sobotu nabídne v prime-timu duel (od 20:30).

Novinkou ve vysílání Markízy je také nová podoba shobyznysového pořadu Smetánka, který se vysílá v sobotu podvečer (od 18:20).

Smetanka

Mafra Slovakia: Evita v prosinci rekordní

Magazín Evita společnosti Mafra Slovakia se v prosinci roku 2015 dostal na svá rekordní čísla. Podle dat ABC SR dosáhl průměrný prodaný náklad v poledním měsíci roce výše 35 430 kusů, čímž se mu podařilo přeskočit konkurenční titul Eva (Ringier Axel Springer), jehož průměrný prodaný náklad představoval v prosinci 29 663 kusů. Nejprodávanějším z trojice podobně zaměřených magazínů byl časopis Emma (News and Media Holding) s výsledkem 41 924 prodaných výtisků.

Evita

-mav-

 

 

Zařazeno v rubrice: Slovensko, Zpravodajství

DISKUSE