Sephora: Razantně zvyšujeme podíl na trhu

středa, 10. dubna 2024, 06:55 Marketing, Retail, Reklama Kateřina Straková

Snažíme se, aby se naši zákazníci všude cítili stejně, ať už jsou v kamenných prodejnách, nebo na e-shopu, říká Afrodyta Baran ze společnosti Sephora.

Afrodyta Baran, Country Director společnosti Sephora v České republice, zdroj: Sephora

Afrodyta Baran, Country Director společnosti Sephora v České republice, zdroj: Sephora

Sephora letos uvedla novou globální kampaň „We belong to something beautiful, na českém trhu pod názvemJsme součástí něčeho krásného“.  „Chceme ukázat, že u nás v Sephora může být každý sám sebou a cítit se ostatními vnímán a uznáván, jelikož sebevědomí a sebejistota pramení ze sounáležitosti s ostatními,“ popisuje kampaň, jež běží na sociálních sítích, v outdooru a kině, Afrodyta Baran, Country Director společnosti Sephora v České republice.

Cílem nové kampaně je mimo jiné i sjednotit původem francouzskou značku, jež patří do skupiny LVMH, napříč trhy. „Snažíme se, aby se naši zákazníci všude cítili stejně, ať už jsou v kamenných prodejnách v New Yorku, Paříži, Praze, Českých Budějovicích, nebo na našem e-shopu,“ přibližuje Baran. Více o marketingových plánech, omnichannel strategii či nové vlajkové prodejně se můžete dočíst v našem rozhovoru.

Sephora nedávno globálně uvedla svou novou brand signature a kampaň „We belong to something beautiful“, kterou poprvé představila na americkém trhu. V čem tato kampaň spočívá? Na co klade důraz?

V kampani, kterou v češtině uvádíme se sloganem: „Jsme součástí něčeho krásného“, chceme ukázat, že u nás v Sephora může být každý sám sebou, že je tam lidem příjemně a cítí se pohodlně. Kampaň byla na americkém trhu uvedena v roce 2019 a letos 5. března se rozšířila dál, na celkem 35 trhů, včetně toho českého. Aktuální spot se navíc natáčel v České republice. Jeho ústředním motivem je zrcadlo, které však není kritické, ale naopak laskavé a dodává každému, kdo se před ním upravuje, sebedůvěru.

Proč to trvalo pět let, než jste kampaň rozšířili z USA na další trhy? Na co se tak dlouho čekalo?

Myslím, že za tím stojí snaha společnosti Sephora svou značku více sjednotit. Snažíme se, aby se naši zákazníci všude cítili stejně, ať už jsou v kamenných prodejnách v New Yorku, Paříži, Praze, Českých Budějovicích, nebo na našem e-shopu.

Jak se kampaň propisuje na českém trhu? Jaké komunikační kanály v České republice v kampani využíváte? Budete mediamix nějakým způsobem letos měnit?

Mediamix měníme každý rok, vždy zohledňujeme konkrétní události či značky, které uvádíme na trh. Rovněž v něm pracujeme se sezónností. Používáme různorodé kanály. Důležité jsou pro nás sociální sítě, ale také outdoor, který využíváme i v rámci aktuální kampaně. Máme obrandovaný tunel na Hlavním nádraží, který vede na nástupiště, a pracujeme s plochami na Letišti Václava Havla. Na konci března jsme měli PR event a po dobu šesti týdnů nám běží reklama v kině. Součástí je i komunikace v místě prodeje, ať už na prodejnách, nebo v e-shopu, kde se zákazníci mohou setkat s kampaňovými animacemi.

Na koho Sephora primárně cílí? 

Máme širokou cílovou skupinu, nijak se nevymezujeme. Oslovujeme jak mladé, tak zralé ženy, ale i muže. 

Zákazníkům také nabízíte věrnostní program. Jak funguje?

Věrnostní klub uvedla Sephora rok po otevření své první prodejny v roce 2002. Loni jsme tedy oslavili jeho 20. výročí a celý klub prošel u této příležitosti aktualizací. Nyní bude celoevropský, což znamená, že bude možné sbírat body nákupem na všech evropských trzích. To vychází z našeho přesvědčení, že zákazníci by měli mít na nakupování pohodlí. Nerozlišují, kde nakupují, ve kterém městě, zemi, ani zda na prodejně, počítači, nebo mobilním telefonu. Zážitek by měl být všude stejný. Od loňského roku také nově nabízíme zákazníkům dvě úrovně – Unlimited a Gold, která na českém trhu doposud nebyla.

Jaké benefity věrnostní program svým členům přináší?

Jeho členové mohou sbírat body, a to nejen za nákupy, ale třeba i za využití některé naší služby na prodejně nebo napsání recenze na Googlu. Jednotlivé body mohou směňovat za různé dárky, jejichž nabídku aktualizujeme. V neposlední řadě je také mohou věnovat na charitu, konkrétně na neziskovou organizaci Rosa, poskytující pomoc obětem domácího násilí. Naši věrní zákazníci jsou také jako první informováni o všech novinkách, aktuálních nabídkách a akcích.

14. června otevřeme novou vlajkovou prodejnu v ulici Na Příkopě, a tím posílíme zastoupení Sephora v centru Prahy.

Afrodyta Baran

Pro Sephora je důležitá omnichannel nákupní zkušenost. Co je pro vás stěžejní v kamenných prodejnách?

Stěžejní jsou pro nás lidé, to je základ. Hodně dbáme na školení našich zaměstnanců, protože chceme mít na prodejnách tým expertů ve všech kategoriích, kteří jsou schopni poradit teenagerům, zralým ženám i mužům.   

Rovněž dbáme na podobu prodejen. Zvětšujeme je, renovujeme, všude máme energeticky úspornější LED světla, udržitelnější nábytek i dekorace. Prodejny působí čistě a zákazníci se v nich cítí komfortně. 

Důležitou složkou je i šíře našeho sortimentu. Díky našemu globálnímu rozměru jsme schopni přinášet velmi rychle novinky z různých koutů světa. Mnoho značek je na trhu k dostání exkluzivně jen u nás v Sephora a máme také svou vlastní značku Sephora Collection.

Cokoliv z naší nabídky, co zákazník nenajde v obchodě, si může rovnou na prodejně prostřednictvím služby S+ objednat a nechat si to dovézt domů. Stejně tak nabízíme službu Click&Collect, přes kterou je možné si cokoliv z e-shopu objednat a vyzvednout do dvou hodin na prodejně. Rovněž je možné si online zarezervovat i naše servisy, ať už je to líčení, úprava obočí v Benefit Brow Baru nebo třeba skin care ošetření.

V obchodním centru Nový Smíchov máte vlajkovou prodejnu. Plánujete ještě nějakou blíže centru?

Ano, 14. června otevřeme novou vlajkovou prodejnu v ulici Na Příkopě, a tím posílíme zastoupení Sephora v centru Prahy.

V čem se odlišuje vlajková prodejna od ostatních obchodů?

Jelikož je to výjimečné místo, tak je tento projekt již od počátku v rukou dedikovaného týmu. Flagship má mít vždy tu nejlepší lokalitu, což ulice Na Příkopě splňuje. Po vzoru znovu otevřené prodejny na Champs-Elysées budeme pracovat s lokálními motivy a místními umělci. Samozřejmostí je také nejširší sortiment i nabídka brandů. Probíhat tam budou předpremiéry novinek či eventy. Rovněž tam naleznete speciální zónu pro naše servisy.

Každoročně se nám daří růst, a to nejen na e-shopu, ale i v prodejnách.

Afrodyta Baran

Na co kladete důraz v online nákupní zkušenosti? Co je důležité, aby se u vás i na e-shopu zákazník cítil jako v prodejně Sephora? 

Snažíme se, aby ta zkušenost byla pokud možno stejná – sortiment je rozdělen stejně jako na prodejně, jednotná je i komunikace. Hodně pracujeme s personalizací, propojení s věrnostním programem je samozřejmost a nabízíme omnichannel služby, jako je již zmíněné Click & Collect nebo S+.

Jaký podíl tvoří e-shop na celkových tržbách?

Tvoří nám již dvouciferný podíl. Každoročně se nám daří růst, a to nejen na e-shopu, ale i v prodejnách. Razantně zvyšujeme náš podíl na trhu, což mě velmi těší.

Afrodyta Baran, Country Director společnosti Sephora

Ve společnosti Sephora působí více než 18 let, poslední čtyři roky ji vede na českém trhu. Předtím pracovala jako Commercial Director v Polsku a Skandinávii. Vystudovala biologii na Jagellonské univerzitě.