Změny v Burdě mají posílit prémiové zacílení

čtvrtek, 05. ledna 2017, 07:00 Tisk MediaGuru

Razantní změny uvnitř společnosti Burda Praha mají firmu posunout k dalšímu růstu.

Změny uvnitř mediální společnosti Burda Praha, ke kterým došlo ke konci loňského roku a které se promítají i do začátku roku nového, mají vést k efektivnějším výsledkům společnosti jako celku a k posílení vize poskytovatele prémiového obsahu pro čtenáře i inzertní klienty. „Změny, které probíhají se souhlasem naší centrály, jsou pro dobro věci a jsem přesvědčená o tom, že Burdě přinesou lepší výsledky,“ říká generální ředitelka Burdy Petra Fundová. Podle předběžných výsledků by měl být hospodářský výsledek firmy za loňský rok lepší než v roce 2015, ve kterém skončila v mírné ztrátě. Plán pro letošní rok pak má být ještě ambicióznější než v roce 2016.

Záměrem Burdy je být na českém trhu nejsilnějším poskytovatelem prémiového obsahu redakčního i marketingového. „Domnívám se, že k tomu máme nejlepší předpoklady. Umíme doručit lifestylový obsah přesně definovaným cílovým skupinám. Disponujeme velmi kvalitními značkami lokálními i mezinárodními, které stále inovujeme dle vývoje trhu a změn v preferencích jak uživatelů, tak klientů. Stále platí, že „content is king“. Překvapit, vyprávět příběh a vzbudit emoce. Tak zaručeně doručíte informaci. Obsah je naše DNA a umíme ho na stejné kvalitativní úrovni jako v zemích od nás na západ, ale nesrovnatelně efektivněji. Vytváříme dokonce tak kvalitní lifestylový obsah, že ho syndikujeme do zahraničí. Proto jsme i upravili naše portfolio, chceme rozvíjet jen segmenty, ve kterých se nám dlouhodobě daří a je logické, že potřebujeme vhodné lidi, kteří tento záměr naplní. Nepotřebujeme lidi, kteří vytvářejí další tabulky, ale budujeme silný tým, který baví vytvářet nové zajímavé projekty jak pro nás interně, tak i pro značky našich obchodních partnerů. Chceme kreativitu přetavit na nové tržby,“ zdůvodnila Petra Fundová, proč se mění i manažerská struktura. Dodává, že ke změnám dostala důvěru od německé centrály (na začátku roku 2016 byl do vedení mezinárodních vydavatelských aktivit Burdy jmenován Eckart Bollmann, který mj. zrušil pozice regionálních ředitelů, což znamenalo i odchod Margaret Ann Dowlingové).

Burda učinila v loňském roce několik změn, které se týkají jak portfolia titulů, tak organizační struktury. Z tohoto důvodu se rozhodla ukončit vydávání licenčních titulů Maxim a InStyle, které nepřinášely požadované výsledky. Nová je také organizační struktura, v rámci které došlo ke sloučení obchodního oddělení a oddělení speciálních projektů. Spojené oddělení dostala nově na starosti Anamy Pónya, což znamenalo odchod Karla Polcara a inzertních manažerek Markéty Jelínkové a Marie Jarosové. Na mateřskou dovolenou odešla Anna Říhová, která ale nadále zůstává členem týmu. Také v případě některých šéfredaktorů a publisherů Burda v roce 2016 učinila změny s cílem mít na vedoucích pozicích osobnosti s komplexním přístupem k vytváření a prodeji obsahu pro všechny platformy.

Do portfolia Burdy patří především lifestylové tituly, jakými jsou Elle, Marianne, Marie Claire, Svět ženy, Joy či Apetit. Burda ale vydává i řadu dalších časopisů. Na inzertním trhu nabízí projekty Burda 360°, které spočívají v propojování tištěných titulů, online titulů, sociálních médií, e-mailingu či nákupních akcí. Součástí konceptu jsou i videa, knihy (edice Apetit), eventy, konference, mobilní aplikace, digitální verze tištěných titulů a custom publishing. Zadavatelé reklamních kampaní tak mají možnost využít celého reklamního portfolia Burdy v online a v offline médiích včetně využití databáze předplatitelů a sociodemografických údajů o cílových skupinách.

Koncept Burda 360
Koncept Burda 360

-mav-