Uber zvyšuje počet jízd, s pozicí na trhu je spokojen

čtvrtek, 07. září 2017, 08:15 Marketing MediaGuru

Uber bilancuje své tříleté působení na českém trhu, výsledky hodnotí vedení firmy příznivě

Společnost Uber registruje po třech letech fungování v Praze 400 tisíc uživatelů a více než dva tisíce aktivních řidičů. V letošním roce zaznamenala meziroční nárůst jízd o 340 % oproti loňskému roku a průměrný dojezdový čas se pohybuje pod čtyřmi minutami. Aktivně má službu alespoň jednou měsíčně využívat 177 tisíc lidí. Novinářům to ve středu dopoledne sdělili zástupci společnosti na tiskové konferenci, která se konala k tříletému výročí působení společnosti v Česku.

Podle generálního ředitele Uberu pro Česko a Slovensko Tomáše Peťovského se firmě břehem tří let podařilo dosáhnout na českém trhu "dramatické změny" na poli individuální dopravy v Praze. "75 % všech stažení aplikace v tomto odvětví tvoří právě aplikace Uber. Každý měsíc tak máme třikrát více nových uživatelů než všechny ostatní aplikace v tomto odvětví dohromady," sdělil.

Uber se podle slov svého managementu snaží vylepšit podmínky pro městskou mobilitu. Příkladem má být tunel Blanka, kterým nejezdí MHD. "Uber je ideálním řešením pro každého, kdo se potřebuje přepravit mezi Prahou 5,6,7 a 8. Tunelem od začátku jeho provozu projelo již 160 tisíc jízd přes aplikaci Uber," doložil Peťovský. Služba se údajně také osvědčuje jako dopravní propojení mezi okrajovými částmi Prahy a centrem. 44 % všech jízd se uskuteční do okrajových oblastí města.

Aplikaci mají v Praze využívat i zahraniční turisté, kteří značku znají ze svých domovů. "Nejvíce jde o turisty ze Spojených států, Velké Británie, Francie, Ruska a Německa," přiblížil Peťovský.

Tomáš Peťovský, foto: MediaGuru.cz
Tomáš Peťovský, foto: MediaGuru.cz

Robbie Khazzam, generální ředitel Uberu pro střední a východní Evropu, deklaroval, že Uber v Česku pracuje na dalších službách. O jaké služby konkrétně jde, ale zatím neuvedl.

Ve 30 světových metropolích je například dostupná služba sdílených jízd UberPool. Pro zákazníky má znamenat výhodnější cenu za cestování, náklady společné jízdy se dělí mezi cestující. Její uvedení v Česku se ale v nejbližší době nechystá.

Ani rozšiřování do dalších českých měst aktuálně v plánu není, firma se soustředí na Prahu. Ráda by se vrátila do Brna, zde ale Krajský soud znovu vydal v červenci předběžné opatření, kterým zakazuje Uberu poskytovat v Brně přepravní služby.

Uber vidí reálnou budoucnost dopravy i v tzv. létajících autech (Uber Elevate). Síť malých elektrických letadel, která dokáží vzlétnout a přistávat svisle (s využitím přistání například i na výškových budovách a mrakodrapech) by údajně umožnila rychlou dopravu nejen mezi předměstími a městy, ale i ve městech samotných. Dalším budoucím vývojovým směrem mají být i samořídicí auta.

Rob Khazzam, foto: MediaGuru.cz
Robbie Khazzam, foto: MediaGuru.cz

Na konci letošního srpna Uber spustil svou první integrovanou kampaň v regionu střední a východní Evropy, která je k vidění v outdooru a na internetu. Pro Prahu a Bratislavu vzniklo 14 kreativ. „Kreativa kampaně je postavena na hře se slovy Uber a situacích, které vystihují, kdy člověk může Uber využít,“ přiblížil Václav Petr, marketingový manažer Uber.

Vysvětlil rovněž, že kampaň má odrážet i změnu vnímání využívání služby českými zákazníky. "Když jsme v roce 2014 začínali, byli jsme osobním řidičem pro každého. Tím, jak jsme se vyvíjeli, tak jsme pochopili, že jsme službou pro každého. Tedy, že můžeme využívat Uber ve všech situacích, nemusí to být jen cesta na večírek nebo na pracovní schůzku," přiblížil. Kampaň tak má cestujícím ukázat, že můžou Uber použít v jakékoli situaci.

Václav Petr, foto: MediaGuru.cz
Václav Petr, foto: MediaGuru.cz

Uber je na českém trhu od roku 2014, původně nabízela jen prémiovou službu UberBlack, jednalo se o cesty luxusními auty pro speciální příležitosti. V současnosti se považuje za službu masovou, která má být i alternativou k městské hromadné dopravě.

Společnost vznikla v roce 2009 v San Francisku, má za sebou rychlou expanzi po celém světě. V řadě světových metropolí proti firmě protestují tradiční taxikáři.

-mav-