Jak se rodil Pardál aneb nové budějovické stříbro

úterý, 11. prosince 2007, 07:21 Marketing MediaGuru

Budějovický Budvar uvedl v březnu na trh nové světlé výčepní pivo Pardál. Na jeho přípravě podíleli právě ti, pro které je pivo určeno a úspěch na jihu Čech, kde se značka testovala jí pravděpodobně otevře cestu do zbytku republiky.

“Rozhodli jsme se vstoupit do nového spotřebitelského segmentu, v kterém jsme dosud neměli žádný produkt. Nyní máme v nabídce prémiovou TOP značku Budweiser Budvar a kvalitní značku středního cenového segmentu, od které očekáváme další zvýšení celkových prodejů společnosti,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Pivo Pardál je vařeno z tradičních kvalitních surovin a z vody získané z artéských studní. „Pardál má chuť i další vlastnosti výrazně odlišné od stávajících produktů z nabídky Budějovického Budvaru a bude oslovovat zcela nové zákazníky,“ doplňuje Jiří Boček.

Samotný projekt vývoje nového piva začal již v srpnu roku 2005. Budějovický Budvar zvolil při vývoji piva unikátní strategii, která nemá v České republice a zřejmě ani ve světě obdoby. Šanci významně ovlivnit vlastnosti výsledného produktu dostali sami spotřebitelé. Ti se do projektu zapojili na podzim roku 2006, kdy probíhala série tří kol velkých ochutnávkových akcí. Vybraní pivaři z celého Jihočeského kraje pod vedením technologa pivovaru a autora základní receptury Pardála Ing. Aleše Dvořáka degustovali a hodnotili chuť i další vlastnosti piva, které byly na základě jejich připomínek dále upravovány. „Příprava nového piva pro mě byla velkou výzvou. Za konečnou chutí Pardála se skrývá mnoho měsíců práce, ve kterých jsme pivo vylaďovali podle připomínek budoucích konzumentů. Věříme, že i díky nim se nám podařilo připravit pivo, které bude zákazníkům opravdu chutnat,“ komentuje vývoj nového piva Aleš Dvořák.

O silném spojení Pardála s jeho tvůrci svědčí i fakt, že se je Budějovický Budvar rozhodl využít i v reklamní kampani. Na billboardech nebo pivních táccích jsou tak vyobrazeni právě skuteční účastníci ochutnávek. „Jsme rádi, že se nám podařilo rozvinout spolupráci s konzumenty i na oblast reklamy. Ta se tak stává nejen originální a zajímavou, ale i věrohodnou. Účastí v reklamní kampani, se pivaři, kteří se podíleli na vývoji Pardála, hrdě přihlásili k výsledku své práce,“ vysvětluje Pavlína Jandová, brand managerka značky Pardál.

Pardál byl v první fázi, která začala 1. března 2007, prodáván pouze v regionu jižních Čech. Nyní probíhá vyhodnocení výsledků prodeje na základě nichž se rozhodne a případné distribuci po celé ČR. Prvotní signály však nasvědčují, že Pardál suverénně obstál.

pardál

Základní parametry piva Pardál:

Typ piva: světlé výčepní

Stupňovitost: 9,7%

Obsah alkoholu: 3,8% obj.

Záruční doba: 6 měsíců