Jaký tiskový inzerát je nejúčinnější? (druhá část)

úterý, 11. prosince 2007, 07:21 Tisk MediaGuru

Minule jsme se podívali na faktory, které ovlivňují účinnost tiskových formátů. V dalším článku se podíváme na kombinace velikosti a pozice inzerátu na stránce.

V jedné studii* byly vyhodnoceny speciální formáty podle účinnosti:

1. tři celostránky umístěné za sebou na pravé straně

2. dvě celostánky umístěné v jednom čísle v různých sekcích (ne za sebou) na pravé straně

3. dvojstránka

4. celostránka na pravé straně

5. celostránka na levé straně s proužkem (sloupečkem) na přilehlé pravé stránce

6. celostránka na levé straně

7. šachovnicový formát na pravé straně

8. šachovnicový formát na levé straně

9. vodorovná půlstrana na pravé straně - nahoře

10. vodorovná půlstrana na pravé straně - dole

11. dva proužky na levém a pravém okraji dvoustrany

12. vodorovná půlstrana na levé straně - nahoře

13. vodorovná půlstrana na levé straně - dole

14. vodorovná třetinka napravo dole

15. proužek (třetinka/čtvrtinka/sloupec) na výšku zcela vpravo

16. proužek (třetinka/čtvrtinka/sloupec) na výšku zcela vlevo

*Zdroj: MPA Research Newsletter No. 60, PreTesting Company

Stále ale zůstává pravdou, že dobrá kreativita umístěná kdekoli odvede lepší práci než průměrná reklama kreativně umístěná...

Předchozí článek, který vysvětluje účinnost tiskové inzerce a faktory, které jsou nejdůležitější, najdete ZDE.