ČT ukončí digitalizaci vysílání s předstihem 30.listopadu

středa, 29. června 2011, 13:50 Aktuality MediaGuru

Česká televize kompletně ukončí proces digitalizace k 30. listopadu, tedy o půl roku dříve než původně plánovala. Důvodem je omezení reklamy, které zřejmě schválí parlament. Na jednání rady ČT to uvedl generální ředitel Jiří Janeček.

Původně měla Česká televize skončit analogové vysílání na Jesenicku a Zlínsku až v polovině příštího roku, v ostatních oblastech pak do letošního listopadu. Díky omezení souběhu analogového a digitálního vysílání televize ušetří 16 milionů korun.

Z reklamy na ČT1 televize částečně financuje právě přechod z analogového na televizní vysílání. Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu, senátní návrh novely mediálních zákonů počítal s prodloužením termínu, což však poslanecká sněmovna nepřijala.

Janeček dodal, že po 11. listopadu již nebude právní rámec pro uzavírání smluv pro státní informační kampaň k digitalizaci.

V rámci digitalizace vypne Česká televize 30. června devět velkých a 166 malých analogových vysílačů. Vypnutí sedmi dalších vysílačů, které podle plánu měly ukončit svou činnost, zhruba o čtyři měsíce odloží.

Podle ČTÚ dosáhlo pokrytí digitálním signálem veřejnoprávního multiplexu ČT letos v březnu téměř 100 procent a u komerčního multiplexu 89 procent.

-čtk-