Sazka letos snížila reklamní investice na historické minimum

středa, 22. června 2011, 13:36 Aktuality MediaGuru

Zadlužená loterijní společnost Sazka, která je od konce května v konkurzu, letos snížila investice do reklamy na historické minimum. Zatímco dříve Sazka měsíčně do reklamy vkládala i několik desítek milionů korun, letos na jaře tyto investice poprvé klesly pod hranici jednoho milionu korun za měsíc. Na dotaz ČTK to dnes sdělila firma Kantar Media. Údaje nezahrnují internetovou reklamu a vycházejí z ceníků za reklamu, takže neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. 

Reklamní investice Sazky v letošním prvním čtvrtletí podle Kantar Media meziročně klesly o 84 procent na 13 milionů korun. Výdaje Sazky na reklamu klesají od začátku letošního roku. Ještě v lednu činily 7,32 milionu korun, v únoru už 3,68 milionu korun a březnu dva miliony korun. V dubnu reklamní investice Sazky dál klesly na 1,267 milionu korun a v květnu na 809.000 korun. 

Pokles reklamních aktivit Sazky letos pocítily zejména noviny a televizní stanice. Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku reklamní investice Sazky v případě novin obnášely bezmála 49 milionů korun, tak letos do března klesly na 650.000 korun. Hodnota reklamy Sazky vysílané v televizních stanicích se podle údajů Kantar Media snížila z 33,6 milionu korun v prvním čtvrtletí loňského roku na 12,3 milionu Kč. 

Ještě v roce 2009 reklamní investice Sazky obnášely 466 milionů korun, což tehdy loterijní firmě na žebříčku dvaceti největších zadavatelů vyneslo 17. místo. Loni ale Sazka výdaje na reklamu omezila, takže se do tohoto pořadí nedostala. Dvacáté místo loni patřilo České spořitelně, jejíž reklamní investice činily zhruba 413 milionů korun a byly vyšší než od Sazky. 

Reklamní investice letos naopak zřejmě navýší Fortuna, jelikož v polovině července spustí novou číselnou loterii Fortuna Lotto, což se neobejde bez reklamní kampaně. Její týdenní tah čísel s jackpotem bude přímým konkurentem Sportce společnosti Sazka. 

Sazka se po jmenování insolvenčního správce Josefa Cupky snaží loterijní činnost oživit. Její tržby ve 24. týdnu poprvé dosáhly hodnot z období před tím, než rapidně klesla důvěra sázejících kvůli mediálně diskutované restrukturalizaci firmy a úvahám o vyhlášení konkurzu. 

Sazka se do insolvence a následně do konkurzu dostala kvůli problémům se splácením nákladné výstavby pražské haly O2 arena. Akcionáři Sazky jsou občanská sdružení působící v tělovýchově a sportu. 
     

-čtk-