Slevomat koupil dvojku na trhu Zapakatel

úterý, 02. srpna 2011, 10:17 Internet & Mobil MediaGuru

Největší dosavadní akvizice na tuzemském trhu slevových serverů - Slevomat získal 51% podíl v serveru Zapakatel.cz.

Jednička na trhu slevových serverů Slevomat.cz koupil většinový podíl v Zapakatel.cz, druhé největší firmě v tomto segmentu. Slevomat ve firmě Zapakatel koupil 51% podíl, obě firmy ale dál zůstávají oddělené. "Trh se bude dále konsolidovat. Cílem je vytvořit silnou trojku, které budou zákazníci při nákupu důvěřovat," řekl zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. Ten předpovídá další konsolidaci na trhu slevových serverů. Cena transakce, která byla dokončena v minulém týdnu, nebyla zveřejněna. Pro Slevomat to má být poslední investice na českém trhu. Slevomat už totiž dříve získal 35 % v portálu Vykupto.cz, trojce tuzemského trhu. "Nejsme v nákupním módu, nechceme kupovat jiné menší hráče. Myslíme si, že máme dostatečnou sílu, abychom trh sami urvali," dodal Tomáš Čupr s tím, že pokud by nové nákupní možnosti dávaly pro Slevomat smysl a byly mimořádně zajímavé, nebude se jim bránit, ale o žádnou teď aktivně neusiluje.

"Slevomat, Zapakatel i Vykupto nyní mohou sdílet reference o partnerech, a zákazníci tak mohou očekávat větší bezpečnost nákupu. Vznikne černá listina nespolehlivých dodavatelů, jejíž respektování posílí důvěru v celý slevový trh," komentoval investici manažer portálu Zapakatel.cz Tomáš Carba.

Obě společnosti budou dále fungovat odděleně. Každá firma bude mít vlastní management i vlastní nabídky. Firmy ale budou sdílet marketingové strategie. "Obě firmy mají trochu jiné schopnosti a dobře jsme se shodli na synergiích," uvedl Tomáš Čupr.

Hovoří se o tom, že americký Groupon, světová jednička v tomto segmentu, by mohl v budoucnosti ovládnout český Slevomat. Majitel Slevomatu Tomáš Čupr v rozhovoru pro MediaGuru minulý týden řekl, že vidí jako reálnější příchod Grouponu na český trh právě přes akvizici lokálního hráče než přímo. Případné spojení s Grouponem by bylo podle jeho vyjádření otázkou nabídky. "To je otázka, jestli by přišli s nabídkou, která by nás uspokojila, což si úplně nemyslím. Těžko říct. IPO změní strašně moc věcí. Firma se změní v akcionáři řízenou firmu. A aby přišli do Česka a řekli: tady je 50 mil. USD a návratnost by byla za bůhví jak dlouho, to si myslím, že je nereálné. Odhaduji, že nás vynechají," uvedl v rozhovoru.

Podle odhadu Slevomatu a Zapakatelu dosáhne letos velikost trhu slevových serverů 1,8-2 mld. Kč.

Počty oslovených lidí servery Slevomat a Zapakatel

Zdroj: Slevomat, Zapakatel

-mav-