Nejlepší světovou značkou je Coca-Cola

pátek, 07. října 2011, 07:30 Výzkum MediaGuru

Coca-Cola potvrdila i v letošním žebříčku Interbrands pozici nejlepší globální značky. Nejvyšší růst si ale připsal Apple.

Žebříček Interbrands je sestavován na základě tří hlavních proměnných: finanční výsledky produktů nebo služeb značky, roli značky při rozhodování v nákupním procesu a sílu značky přinášet zisky společnosti.

V první desítce největších značek nedošlo k podstatným změnám v pořadí značek, významný je ale nárůst Applu, jehož hodnota vzrostla oproti loňskému roku o 58 %, což znamenalo posun z loňského 17. na letošní 8. místo.

Technologické společnosti vůbec jsou mezi největšími značkami zastoupeny nejčastěji - jen IBM, Microsoft a Google jsou hned v první pětce, hodnota značky Googlu za rok vyrostla také významně, o 27 %.

Žebříček nejlepších světových značek 2011

(pořadí 2011 / pořadí 2010 / značka / země / segment / hodnota značky v mil. USD / změna vs. 2010)

Zdroj: Interbrands