YouTube najala tvůrce pro desítky nových kanálů

úterý, 21. února 2012, 08:20 Aktuality MediaGuru

Internetový videoservis YouTube získal známá jména z Hollywoodu a tvůrce amerických televizních seriálů, s jejichž pomocí chce vytvořit desítky nových videokanálů s 25 hodinami programové nabídky denně. Firma vlastněná internetovým gigantem Google hodlá investovat do nových programů 100 milionů dolarů, což je její dosud největší investice do původní programové náplně, napsala agentura AP. 

Peníze od YouTube přilákaly například režiséra filmové série Rychle a zběsile Justina Lina, který nyní režíruje seriál Community. Dále je mezi nimi tvůrce "Kriminálek" (Las Vegas, Miami, New York) Anthony Zuiker nebo někdejší prezidentka zábavní divize CBS Nancy Tellemová. 

YouTube má v plánu vytvořit 96 nových videokanálů, které budou v podstatě domovskými kanály svých tvůrců. Diváci na nich budou moci sledovat videoklipy a objednat si upozornění, pokud se na jejich oblíbeném kanálu objeví něco nového. 

Firma je přesvědčena, že její plán má budoucnost ve světle toho, že mezi mladšími generacemi se role televize výrazně snižuje ve prospěch počítačů a mobilních telefonů. Nabídka stále nových autorských videí bude podle firmy nutit uživatele k pravidelným návratům, což zvýší reklamní příjmy a posílí televizní servis mateřské společnosti Google TV. 

Zuiker už připravil pro YouTube hororovou sérii. Rozhodl se k tomu poté, co u svých svých tří synů v mladším školním věku vypozoroval, že tráví více času se svými telefony, iPady a počítači než sledováním televize. 

Pro producenty je nabídka YouTube šancí na tvorbu programů, do nichž nebudou moci televizní studia nijak zasahovat. Druhým lákadlem je možnost být v kontaktu s mladšími generacemi, které sledují televizní pořady stále více on-line. 

YouTube už zahájila provoz několika nových kanálů jako například kanálu extrémních sportů Network A nebo španělskojazyčného Tutele. Firma doufá, že všechny plánované kanály budou fungovat do léta. 

Vedle YouTube začal platit za původní programy například servis Netflix, který nedávno zahájil vysílání seriálu Lilyhammer, nebo servis Hulu, který spustil sérii Battleground. YouTube ale nechce nabízet tradiční půlhodinové nebo hodinové pořady, ale většinou klipy do deseti minut.

-čtk-