Air Bank sází na otevřenou komunikaci

středa, 14. března 2012, 07:30 Reklama MediaGuru

Air Bank po necelých čtyřech měsících od startu má nyní dvacet tisíc zákazníků.

Air Bank před necelými dvěma měsíci spustila svou reklamní kampaň Dva světy, ve které své výhody představuje konfrontačním způsobem: Air Bank versus tzv. …ční banka. Co je to ta …ční banka vysvětluje Jakub Petřina, marketingový ředitel Air Bank, na svém blogu: „Za …ční bankou si můžete dosadit jakoukoliv tradiční banku. Air Bank jsme postavili jako jejich alternativu a rozhodli jsme se v reklamě nechodit kolem horké kaše. Jednoduše říkáme: na jedné straně jsou tradiční banky, na druhé straně je Air Bank.“

Právě toto vymezení vůči tradičním bankám se prolíná celou koncepcí  Air Bank. Vše je v ní pravým opakem tradičnosti: prostorem počínaje, službami konče. Při vstupu do jakékoliv pobočky, na každého dýchne jistá dávka neformálnosti: prostor je vzdušný a otevřený, což podtrhuje i skutečnost, že za stoly nikdo nesedí. Speciálně vyškolený personál oblečený v džínech a košili s vestou má v popisu práce pokud možno nesedět a sednout si až poté, co ke stolu uvede svého zákazníka. Proč tomu tak je, Jakub Petřina říká: „Ze všeho nejvíc tím chceme docílit toho, aby zákazník neměl pocit, že stůl patří našemu personálu. Naopak by měl mít pocit, že personál je na jeho straně, proto za stůl usedají vedle sebe, nikoliv proti sobě.“

Neformální image banky s osobním přístupem ke klientovi doplňuje i výběr personálu, při kterém se klade důraz spíše než na ekonomické znalosti na komunikativnost a dynamičnost. Vybraní adepti pak prochází komplexním tréninkovým programem, kde jsou školeni o idee Air Bank jako takové, a až potom o jednotlivých službách a technikách, jak je nabízet přístupnou formou. „V našem tréninkovém programu se snažíme zaměstnance především nadchnout pro naši koncepci banky, čímž déle udržíme jejich pracovní motivaci. Navíc tím, že prozatím nejsou deformováni bankovním sektorem, komunikují s klienty bezprostředněji a přístupněji,“ komentuje Jakub Petřina.

Na webových stránkách připravuje internetovou poradnu, která pomůže simulovat různé typy finančních pohybů. Na Facebooku ponechává s výjimkou přílišných vulgarit všechny příspěvky.

Ve své reklamní kampani, která poběží kontinuálně po celý rok, ukazuje ve zkratce jednotlivé výhody banky. V současné době běží zatím 4 spoty, připraveno je jich však dalších 8. V závislosti na spuštěné kampani vzrostlo spontánní povědomí na 14 %, podpořené pak na 37 %.

Kampaň láká na služby jako ceník na jednu stranu bez jakékoliv hvězdičky či možnost odpustit si bankovní poplatky a zdá se, že se jí to zatím daří. Každý den získává podle Jakuba Petřiny až 300 nových zákazníků denně, přičemž až 40 % si zakládá svůj účet přes internet. Tradiční banky pak představují pro Air Bank hlavní konkurenci, k čemuž Jakub Petřina dodává: „Air Bank je alternativa k těmto –čním bankám, proto nás zajímá, jak se chovají, protože na základě toho můžeme lépe oslovovat naše potenciální zákazníky.“ Zároveň však do jisté míry odmítá konkurenční boj s jinými malými bankami: „Malé banky nás zajímají jen z hlediska reklamy a marketingové komunikace za účelem porovnávání určitých indikátorů. Konkurenční boj mezi námi však nemá moc smysl. Našim společným cílem je odloudit zákazníky tradičním bankám.“

-kch-