Timeline zvyšuje zapojení uživatelů

čtvrtek, 29. března 2012, 07:39 Internet & Mobil MediaGuru

Nová podoba firemních stránek zvýší brand engagement o 46 %, tvrdí studie. Časová osa bude všem značkám zavedena v pátek. Facebook poté chystá i revizi kalkulace návštěvnosti.

Vylepšený design firemních stránek, který Facebook značkám dosud nabízel dobrovolně a zbylým jej hromadně zavede 30. března, zvyšuje zapojení uživatelů u jednotlivých příspěvků v průměru o 46 procent.

K takovému výsledku dospěla analýza americké digitální agentura Simply Measured, která hodnotila brand engagement fanoušků 15 firemních stránek, a to před a po jejich přechodu na nový vizuál. Těm nejlepším z nich, profilům firem Livestrong a Toyoty, vzrostla průměrná reakce na příspěvek o 161, respektive 156 %.

Výzkum také odhalil, že zatímco reakce na nově uveřejněné příspěvky klesla, fanoušci značky častěji sledovali uveřejněná fotografie a videa. To lze vysvětlit tím, že nový profil klade větší důraz na vizuální prvky.

Analýza zapojení uživatelů probíhala v první fázi od Nového roku do 28. února. Poté, kdy Facebook o den později přeměnu firemních stránek na časovou osu poprvé umožnil, zkoumala agentura chování uživatelů další téměř měsíc (konkrétně do 26. března).

Po kompletním zavedení nových firemních profilů teď Facebook chystá také revizi kalkulace jejich návštěvnosti. Vícenásobné návštěvy v krátkém časovém úseku začne nově počítat jako jednu. Prozatím však není jasné, jak přesně to ovlivní celkové výsledky. Detaily nového modelu by měly být známy během několika týdnů.

Cílem změn je přesněji určit počet uživatelů, které obsah na konkrétní stránce přilákal.

O tom, jak si nejlépe počínat při tvorbě firemních stránek po spuštění Timeline, zde.

-ptv-