Facebook připravuje vlastní vyhledávání
Firma nabídne PPC program podobný AdWords od Googlu. Vyhledávač bude informace indexovat na základě sociálních dat.

Největší světová sociální síť plánuje vstoupit do hájenství společnosti Google. Lákají ji zisky, které na vyhledávání navázanou PPC reklamu inkasuje tato ale i další firmy, především Microsoft a Yahoo.
Zprávu, kterou s odvoláním na zdroje zevnitř Facebooku přinesl časopis Businessweek, sociální síť kvůli blížícímu se úpisu akcií odmítla oficiálně komentovat. Zatím tak není jasné, zda půjde o samostatnou službu, či vylepšení současné funkce vyhledávání.
Pravděpodobnější však je, že sociální síť Googlu nebude konkurovat přímo. Bing, vyhledávač Microsoftu, se kterým sociální síť dosud spolupracuje, koneckonců dlouhodobě ztrácí. Firma proto využije demografických dat, které o uživatelích sbírá. Vyhledávání by tak mělo být logičtější, a hovoří se dokonce o výrazném posunu k vytvoření sémantickému webu.
Stránky mimo Facebook budou indexovány na základě preferencí a aktivit svých 850 milionů uživatelů. Namísto shluku výsledků vyhledávání restaurací tak například zobrazí jen ty nejbližší s největším počtem fanoušků.
Podle dat výzkumné agentury comScore provedl Facebook v únoru 336 milionů vyhledávání. Stejná agentura přitom nedávno uveřejnila výsledku průzkumu, podle něhož využití sociálních sítí pro lokální vyhledávání vzrostlo vloni meziročně o dvě třetiny.
Podle Businessweeku Facebook také zavede PPC program k prodeji klíčových slov podobný těm, které nabízejí Google a Microsoft. Na rozdíl od nich má ale Facebook o svých uživatelích unikátní data zajímavá pro reklamní zadavatele.
Největší světová sociální síť chystá vstup do hájenství Googlu, který minulý rok spustil pro Facebook konkurenční komunitní síť Google+. A lze předpokládat, že se obě firmy budou s přibývajícím časem střetávat stále častěji.
-ptv-