Začal vycházet nový časopis o franšízinku

čtvrtek, 05. dubna 2012, 04:42 Aktuality MediaGuru

V Česku začal vycházet nový časopis Vlastní firma Franchising, který je zaměřený na rychle rostoucí oblast podnikání formou franšízinku. Časopis, jehož první číslo vyšlo 1. dubna, bude letos vydáván jednou za čtvrt roku a od příštího roku má být na stáncích k dostání každý měsíc. Informovala o tom mezinárodní konzultační společnost PROFIT system, která magazín vydává. Franšíza funguje na principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how ostatním podnikatelům.

"Důvodem, proč jsme se po vzoru ostatních vyspělých evropských zemí rozhodli vydávat časopis o podnikání a franšízinku i u nás, byl zájem, který jsme o tento typ média registrovali. Cílem magazínu je nejen informovat o novinkách na trhu, ale také představit veřejnosti samotný franšízink a rozšířit tak povědomí o tomto způsobu podnikání," uvedla šéfredaktorka časopisu Vlastní firma Franchising Barbora Štanglová, podle které magazíny zaměřené na franšízink vycházejí například ve Spojených státech, Francii či Velké Británii. Časopis Vlastní firma Franchising stojí 49 korun a k dostání je v síti prodejen tisku Relay, Inmedio, Peal a M-Trafik.

Franšízink loni v Česku zaznamenal rekordní růst. Počet franšízových značek podnikajících na tuzemském trhu se meziročně zvýšil o 12 procent na 168 a množství franšízových poboček o 26 procent na 4366. Už více než polovinu franšízových společností tvoří české firmy, zatímco ještě předloni měli převahu zahraniční investoři. Odborníci odhadují, že tuzemský franšízový trh poroste i letos, kdy by se počet těchto sítí měl zvýšit na 200.

Vývoj trhu v ČR

Rok 2003 2007 2010 2011 2012*
Počet franšízových značek 90 131 150 168 200

* - odhad
Zdroj: PROFIT system

-čtk-