Vojta Dyk nabádá v novém TV spotu ke čtení
V rámci projektu „Čtení pomáhá“, jehož hlavním cílem je přilákat děti ke knihám a zároveň je naučit pomáhat potřebným, poběží na České televizi od května nový televizní spot. Ve spotu vystoupí jeden z ambasadorů projektu Vojta Dyk, alias mistr Čti-Wo, který se objevoval již v loňské kampani na billboardech a v tisku.
„Nejlepším způsobem, jak přimět děti ke čtení knih, je ukázat jim, že i jejich vzory mají ke knihám pozitivní vztah a že čtení je zkrátka cool,“ konstatuje Ondřej Obluk, Executive Managing Director agentury Ogilvy&Mather, která celou kampaň připravuje.
Úkolem televizního spotu je probudit v lidech touhu pídit se po dalších informacích, ať už na webových stránkách www.ctenipomaha.cz nebo přímo v knihách. Spot se bude v několika vlnách vysílat po celý letošní rok a navážou na něj i změny na webu projektu.
Hlavní roli v něm bude hrát již zmíněný Mistr Čti-Wo, strážce Knihy knih a profesionální superhrdina, který knihami bojuje proti Digitátorovi a literární prohibici. „Pozorný divák, ale především čtenář, ve spotu odhalí odkazy na Orwellovu 1984, na Mechanický pomeranč Antony Burgesse či Topolův Anděl,“ prozrazuje Ondřej Obluk.
Příběh Mistra Čti-Wa vypráví i videoklip Nightwork ke skladbě Kniha Knih s refrénem „Mozky chytré letos letí, číst je trendy, milé děti“, který má na internetu již přes 120 tisíc shlédnutí.
Kampaň k projektu Čtení pomáhá doplňuje i rozhlasový spot, v němž Jiří Lábus v 60 vteřinách odkazuje na 25 literárních děl.
Projekt byl spuštěn v roce 2011 Martinem Romanem, který projekt nejen inicioval, ale také jej nadále finančně podporuje. Za každou přečtenou knihu dostávají dětští čtenáři odměnu 50 Kč, kterou mohou věnovat na některý z charitativních projektů. Každý rok by se tak různým nadacím mělo rozdělit až 10 miliónů korun. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodují právě děti.
-kch-