Display reklama poklesla v červnu o 8 %
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v červnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně poklesly výdaje o 8 %, oproti loňskému roku však došlo ke čtvrtinovému nárůstu.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která v červnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 16,8 milionů korun. Display inzerci v hodnotě 13 milionů umístila Invia.cz a na třetím místě se s inzercí v hodnotě 10 milionů korun umístil Lidl Česká republika.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v červnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 427 milionů korun. U uvedených subjektů nastal pokles nebo stagnace, výrazný nárůst zaznamenal monitoring pouze u subjektu Finance media.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (červen 2012, Kč) |
Cena (květen 2012, Kč) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
178 251 000 |
176 285 000 |
1,12% |
MAFRA |
68 861 000 |
69 421 000 |
-0,81% |
Centrum Holdings |
65 424 000 |
85 245 000 |
-23,25% |
AdActive.cz |
24 043 000 |
23 531 000 |
2,18% |
Mladá fronta |
23 531 000 |
26 609 000 |
-11,57% |
Allegro AdMarket |
19 643 000 |
23 906 000 |
-17,83% |
CET 21 *) |
13 419 000 |
19 786 000 |
-32,18% |
Ringier Axel Springer |
13 003 000 |
12 855 000 |
1,15% |
Impression Media |
11 574 000 |
17 291 000 |
-33,06% |
Finance media |
9 095 000 |
6 750 000 |
34,74% |
*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho červnová data úplná.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2012
-mav-