Display reklama poklesla v červnu o 8 %

čtvrtek, 12. července 2012, 08:34 Aktuality MediaGuru

Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v červnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně poklesly výdaje o 8 %, oproti loňskému roku však došlo ke čtvrtinovému nárůstu.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která v červnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 16,8 milionů korun. Display inzerci v hodnotě 13 milionů umístila Invia.cz a na třetím místě se s inzercí v hodnotě 10 milionů korun umístil Lidl Česká republika.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v červnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 427 milionů korun. U uvedených subjektů nastal pokles nebo stagnace, výrazný nárůst zaznamenal monitoring pouze u subjektu Finance media.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (červen 2012, Kč)

Cena (květen 2012, Kč)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

178 251 000

176 285 000

1,12%

MAFRA

68 861 000

69 421 000

-0,81%

Centrum Holdings

65 424 000

85 245 000

-23,25%

AdActive.cz

24 043 000

23 531 000

2,18%

Mladá fronta

23 531 000

26 609 000

-11,57%

Allegro AdMarket

19 643 000

23 906 000

-17,83%

CET 21 *)

13 419 000

19 786 000

-32,18%

Ringier Axel Springer

13 003 000

12 855 000

1,15%

Impression Media

11 574 000

17 291 000

-33,06%

Finance media

9 095 000

6 750 000

34,74%

*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho červnová data úplná.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2012

-mav-