Každý třetí divák Atmedie je ve věku 15-34

pátek, 13. července 2012, 08:45 Aktuality MediaGuru

Profil dospělých diváků tematických televizí, které jsou na českém trhu reprezentované mediálním zastupitelstvím Atmedia, byl v druhém čtvrtletí tohoto roku téměř z 30 % tvořen mladými diváky ve věku 15-34 let. Je to především díky stanicím Disney Channel, Minimax a Óčko, u kterých podíl diváků v uvedené cílové skupině dlouhodobě přesahuje 40 %.

Ke změně a omlazení profilu dospělých diváků v meziročním srovnání druhého čtvrtletí přispěly stanice Spektrum, Sport 1, Universal Channel a AXN. Poslední ze zmíněných stanic dokonce meziročně navýšila podíl mladých diváků téměř o 120 %. O generaci mladší diváci z řad mužů i žen si oblíbili dokumentární stanici Spektrum, kde došlo meziročně k nárůstu podílu diváku v cílové skupině 15-24 let o 141%. Téměř dvojnásobný nárůst podílu mladých žen ve věku 25-34 let zaznamenala stanice Universal Channel.

Meziroční srovnání profilu diváků (v %) ve věku 15 – 34 let u vybraných stanic

Stanice

2Q 2011

2Q 2012

Nárůst podílu

v %

AXN

11,10

24,06

117%

Universal Channel

8,14

15,9

95%

Sport 1

13,36

17,06

28%

Spektrum

16,35

19,45

19%

Zdroj: ATO – Mediaresearch

-mav-