Nová cesta k zákazníkům: subscription shop

sobota, 28. července 2012, 10:00 Aktuality MediaGuru

Subscription shops neboli obchody pro abonenty, předplacený obchod či  klubový obchod představují zajímavý obchodní model, který svým členům každý měsíc poskytuje „novinky s názorem“. Na konferenci Inovace & inspirace o nich ve čtvrtek mluvil investor Pavel Doležal.

Za měsíční poplatek obchod svým zákazníkům nabízí výběr toho nejlepšího z dané oblasti zájmu v úhledném balíčku. To, co zaujme, si pak zákazníci mohou většinou nakupovat v přidruženém e-shopu za výhodné ceny.

První vlašťovkou takového předplaceného obchodu byl BirchBox.com, který svým zákaznicím a posléze zákazníkům každý měsíc zasílá vybrané vzorky kosmetických novinek, které stojí za vyzkoušení. Za rok se mu podařilo získat 120 tisíc předplatitelů.

Úspěch BirchBox.com navíc inspiroval i další. Například obchod Citrus Lane poskytuje inspiraci rodičům, kterým každý měsíc poskytuje výběr těch nejlepších výrobků pro jejich děti. BarkBox se zase zaměřuje na domácí mazlíčky.  Date In a Box Vám až domů zašle tipy, co neodolatelného si na sebe vzít na první rande.

V České republice se tímto nápadem inspiroval zatím jen obchod WineStory.cz, jenž brzy zahájí svou činnost. Svým členům každý měsíc zašle čtyři lahve vína z domova i ze světa,  kteréjeho sommeliéři považují za zajímavé či unikátní.

-kch-