Online nákupy využívá i neinternetová populace

sobota, 27. října 2012, 09:00 Aktuality MediaGuru

I lidé, kteří se na internet osobně nepřipojují, tedy spadají do takzvané neinternetové populace, projevují zájem o online služby a jsou zvyklí je využívat prostřednictvím svých blízkých.

Obliba nakupování online i u neinternetové populace v České republice vyplývá ze srpnového reprezentativního průzkumu agentury GfK, který se realizoval na vzorku 2 000 respondentů v České republice.

Jde v převážné míře o starší lidi, kteří sice nemají připojení na internet, avšak tuto vymoženost mají jejich nejbližší. Polovina neinternetové populace v České republice a více než třetina na Slovensku, už někdy požádala rodinného příslušníka, nebo známého, aby mu vyhledal na internetu informace o konkrétním výrobku nebo službě, případně informaci, která ho aktuálně zajímá.

A nejen to, lidé bez přístupu na internet nakupují online. Zatímco v České republice 16 procent neinternetové populace již někdy požádalo blízkého, aby mu výrobek nebo službu zakoupil přes internet, na Slovensku to bylo o polovinu méně, tedy 8 procent.

„Zajímavostí je, že nákupy přes internet z neinternetové populace iniciují častěji ženy. Muži naopak častěji žádají své známé o vyhledání konkrétních informací,“ říká Jiří Nosek, který ve společnosti GfK  zastává pozici Financial Services and Technology Sector Leader.

Český trh je v oblasti využívání internetu vyspělejší než slovenský. Zatímco na Slovensku internet využívá 67 procent populace, v Česku je online 75 procent české populace.

-kch-