O Vánocích startuje druhá vlna kampaně „Chodící lidé“

neděle, 23. prosince 2012, 00:12 Aktuality MediaGuru

V úterý 25. prosince startuje druhá vlna sociální kampaně „Chodící lidé“, která navazuje na lednovou část, jejímž hlavním motivem se stalo létání jako normální lidská vlastnost a naopak chození jako druh postižení.

„Jedním z největších problémů, který lidé se zdravotním postižením pociťují, je vztah okolní společnosti,“ uvádí Petra Weissová z Nadace Sirius.

Na komunikaci mezi lidmi se zdravotním postižením a bez něj bude kampaň s nadsázkou upozorňovat i nyní. Tématy druhé vlny se stal soucit, který se ve výzkumu ukázal jako převažující pocit lidí, když vidí někoho se zdravotním postižením, a obecně strach z kontaktu. „Lidem se zdravotním postižením nejvíce pomůže, když s nimi budeme jednat jako se sobě rovnými. Jsou to lidé jako my, a tak se normálního kontaktu není třeba bát,“ vysvětluje smysl kampaně Petra Weissová.

Rozsáhlá kampaň, která má podporu jak odborníků, tak i lidí se zdravotním postižením, odkazuje na webové stránky www.chodicilide.cz, kde zájemci najdou podrobné informace k této problematice i řadu názorných videí.

Na mediální část kampaně pak naváží v dalších měsících aktivity zaměřené na děti a mládež, které myšlenku projektu chodicilide.cz dále rozvinou: prožitkové workshopy na školách zaměřené na komunikaci s lidmi se zdravotním postižením a tvůrčí výzva pro žáky a studenty základních a středních škol. Druhou vlnu projektu pak uzavře interaktivní výstava.

Mediální část kampaně připravila agentura OMD.

-kch-