Deloitte: Mobilní reklama letos poroste o 50 %

středa, 23. ledna 2013, 14:08 Aktuality MediaGuru

Prodej chytrých telefonů letos celosvětově vzroste na více než jednu miliardu. Z pohledu technologií bude rok 2013 rovněž ve znamení rychlého vzestupu technologie LTE (Long Term Evolution). Mobilní reklama se rozdělí do dvou kategorií (pro tablety a chytré telefony) a přes 90 % uživatelských hesel bude zranitelných vůči útokům, které hackerům nezaberou víc než několik vteřin. Takové jsou hlavní závěry vybraných prognóz v pořadí již 12. studie společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací (TMT) v roce 2013. Zpráva rovněž předpovídá rostoucí oblibu sociálních sítí, které chystá jako součást interní komunikace zavést 90 % velkých firem; nekončí ani éra osobních počítačů (PC).

„Mobilní“ reklama – kategorie včetně tabletů a všech typů mobilních telefonů – by měla podle studie růst o 50 % a globálně dosáhnout 9 miliard amerických dolarů. V roce 2013 by mohl segment chytrých telefonů generovat výnosy 4,9 miliardy amerických dolarů, zatímco reklama na tabletech by mohla představovat výnosy okolo 3,4 miliardy amerických dolarů. Výnos na jednotku však ukazuje jinou dynamiku: výnosy z reklamy na displeji chytrého zařízení jsou odhadovány na 7 dolarů na tablet a 0,60 dolaru na chytrý telefon (včetně reklamy v aplikacích).

Z celkových prodejů PC, tabletů a chytrých telefonů budou v roce 2013 tvořit podle studie osobní počítače asi jednu pětinu. Více než 80 % datových přenosů na internetu bude nadále připadat na tradiční osobní počítače (desktopy a laptopy). Z celkového času stráveného doma a v práci na PC, tabletech nebo chytrých telefonech bude podíl PC tvořit stále více než 70 %.

-mav-