Rok 2013 bude ve znamení marketingových inovací

úterý, 08. ledna 2013, 06:16 Marketing MediaGuru

Inovace se stávají hlavní prioritou značek L’Oréal, Reckitt Benckiser nebo výrobce lihovin Diageo v letošním roce.

Právě zahájený letošní rok bude ve znamení inovací u významných společností, jako je například L’Oréal, Reckitt Benckiser nebo výrobce lihovin Diageo. Jejich zástupci svůj postoj k inovacím popsali v rozhovoru pro internetový časopis The Hub Magazine.

L’Oréal se rozhodl zkoumat potenciál jednotlivých mediálních kanálů pro různé druhy experimentů. Nyní ve spolupráci s geolokační službou Placecast rozesílá na území Spojených států zprávy, které vybízejí k vyzkoušení vzorků produktové řady Kiehl’s. Stejnou formu komunikace by následně společnost chtěla aplikovat i na jiné produkty.

„Jen si vzpomeňte na velké digitální značky, jako je Google, Amazon nebo Facebook. Každý den při otevření novin se zdá, že právě spouští nějakou větší inovaci. Rychloobrátkové společnosti potřebují podobný způsob uvažování,“ vysvětlil ve zmíněném rozhovoru marketingový ředitel L’Oréal USA Marc Speichert.

Společnost Reckitt Benckiser, specializující se na rychloobrátkové zboží, se zase ve své komunikaci zaměřuje na rozvoj prodeje na internetu. Značka čisticích prostředků Lysol má tak vlastní brandovaný e-shop, kde je každý produkt doplněn přehledným hodnocením a možnostmi sdílení a komentování na sociálních sítích.

Podle generálního ředitele společnosti Reckitt Benckiser v USA Laurenta Faracci vyžaduje online prodej i vlastní způsob výzkumu, protože tradiční výzkumné metody jsou pro dynamické internetové prostředí příliš pomalé. „Digitální svět vás donutí osvojit si kulturu neustálého učení, testování a sdílení jak toho dobrého, tak toho špatného,“ dodává.

Darren Sarrao ze společnosti Campbell's Soup k tomu doplňuje: „Pojetí zákaznické zkušenosti jako výsledku představuje významnou změnu v marketingových inovacích. Již neuvažujeme pouze o produktu samotném.“

Výrobce lihovin Diageo, v jehož portfoliu figuruje například rum Captain Morgan, vodka Smirnoff či likér Baileys, v duchu svých inovací začal spolupracovat s agenturou Creative Artists Agency za účelem tvorby brandovaného obsahu. Výsledkem spolupráce je příprava dokumentu o rumu Captain Morgan.

„Marketingová inovace spočívá v obrandovaném vyprávění příběhů (storytellingu) a o schopnosti přivést tyto příběhy k životu. Růst nezbytně nevyžaduje nové produkty, ale vyžaduje silnější zapojení spotřebitelů (customer engagement),“ uvedl Peter McDonough, ředitel marketingu a inovací společnosti Diageo v Severní Americe.

Zdroj: The Hub Magazine, Warc

-kch-