Sanoma si dělá z trhu legraci, týdeník Agenda stáhne

pondělí, 25. března 2013, 12:05 Tisk MediaGuru

Nový projekt vydavatelství Sanoma Media Praha týdeník Agenda má být pouhou fikcí a s druhým číslem skončit.

Vydavatelství Sanoma Media Praha, které v pondělí 18. března zahájilo vydávání týdeníku Agenda, postaveného na přejímání materiálů z jiných médií, po týdnu existence týdeníku uvedlo, že projekt je pouze fiktivní. „Projekt experimentálního týdeníku Agenda vydavatelství Sanoma Media Praha vrcholí jeho druhým vydáním v pondělí 25. března. Nyní už můžeme říci, že šlo také o týdeník fiktivní,“ uvedl publisher Petr Zavadil.

Z tiskové zprávy tak vyplývá, že projekt týdeníku končí. Sanoma teď tvrdí, že cílem projektu bylo upozornit na neudržitelný stav přebírání obsahu v českých médiích a jeho nedokonalá pravidla. „Finální akcí projektu bude konference o výrobě obsahu a jeho producentech Právně je to OK, v pondělí 8. dubna v pražském Kině Atlas,“ uvádí v tiskovém oznámení Sanoma. „Důsledkem by měly být podněty pro změnu zákonné úpravy autorského práva v České republice,“ uvedla Agnieszka Dolezych, generální ředitelka Sanoma Media Praha. Ta na zmiňované konferenci pronese úvodní slovo.

Žádný z takových cílů ale Sanoma před začátkem projektu neuvedla. Naopak tvrdila, že chce využít úspěšnosti obdobných magazínů v zahraničí a byla přesvědčená o tom, že své čtenáře si koncept najde i v Česku. První vydání týdeníku ale vzbudilo negativní reakce, především z toho důvodu, že k převzatým textům neudělili vydavatelé souhlas. Sanoma oponovala, že souhlas nepotřebuje, protože texty zveřejňuje na základě zpravodajské licence.

Celý projekt zanechává velmi špatný dojem a působí značně amatérsky. U společnosti, která je etablovaným vydavatelem na magazínovém trhu a stále ještě patří k největším českým časopiseckým vydavatelům, je takový přístup překvapivý.

-mav-