Nova dojednala polovinu plánovaného objemu reklamy

čtvrtek, 04. dubna 2013, 16:31 TV MediaGuru

Smlouvy se zadavateli v hodnotě přesahující 50 procent plánovaného ročního obratu uzavřela k začátku dubna skupina Nova.

Skupina Nova dosud uzavřela dlouhodobé reklamní kontrakty v hodnotě přesahující 50 procent letos plánovaných tržeb, řekl ČTK generální ředitel Novy Jan Andruško. Z větších zadavatelů inzerují na Nově například společnosti Hyundai nebo Kraft Foods. Někteří důležití zadavatelé jako jsou firmy Procter & Gamble nebo Ferrero podle Andruška stále váhají. „Jsou to velcí klienti, kteří si v průběhu let vyjednali na trhu velmi nízké ceny. S nimi stále vyjednáváme," uvedl.

Mateřská CME na začátku března informovala investory, že ke konci února Nova uzavřela 36 % ročních smluv se zadavateli a před uzavřením bylo dalších 14 %.

Nova letos zavedla exkluzivní pásmo super prime time s omezeným reklamním prostorem, čemuž odpovídá vyšší cena. Televize klientům zároveň nabídla dvě možnosti spolupráce založené buď na dlouhodobých kontraktech s garancí cen reklamního prostoru, nebo měsíčních smlouvách, kde se podmínky můžou měnit. Ceny u měsíčního obchodování, které v březnu a dubnu ve srovnání se začátkem roku vzrostly až o 104 procent, Nova upravuje podle aktuální situace na trhu.

Nová cenová politika je podle Andruška investicí do budoucna. „Pokud bychom stále klesali s cenami dolů, tak je to podle mě pomalá smrt,“ uvedl s tím, že nejde o strategii z hlediska jednoho nebo dvou kvartálů. „To je strategie z hlediska minimálně střednědobého horizontu, bavíme se o horizontu dvou, tří, pěti let,“ řekl Andruško s tím, že v plánu je prodat méně reklamy, což ale neznamená plánovaný pokles příjmů. „Tento omyl některých médií bych tímto rád vyvrátil. Jako komerční subjekt samozřejmě stále usilujeme o maximalizaci tržního podílu a zisku."

Letošním cílem Novy je v rámci celé skupiny ve večerním prime-time udržovat podíl na sledovanosti ve skupině diváků mezi 15 až 54 lety nad 40 procenty. „Rádi bychom se pohybovali v rámci 42 až 45 procent,“ upřesnil Andruško. V březnu skupina Nova v pásmu prime time dosáhla podílu na sledovanosti 41,6 procenta, což znamená meziroční nárůst o jeden procentní bod.