Od září ze silnic zmizelo 165 "černých" billboardů

pondělí, 22. dubna 2013, 00:20 Aktuality MediaGuru

Na černo postavené Billboardy a další poutače, kterým vypršelo povolení, postupně mizí z okolí dálnic a rychlostních silnic. Od loňského září do konce března jich úřad nechal odstranit 165. U dalších 91 vytipovaných poutačů úřad vyzval majitele, aby billboardy odstranil, další dvě desítky výzev ministerstvo rozešle v pondělí, uvedla Andrea Volaříková z tiskového odboru ministerstva.

Aktivitu resortu dopravy při odstraňování nevhodně umístěných reklamních ploch odstartovala novela zákona o pozemních komunikací, která od loňského září stanovila kolem dálnic a rychlostních silnic ochranné pásmo v šířce 250 metrů, v rámci kterého by do pěti let měly být všechny reklamní plochy odstraněny s výjimkou poutačů inzerujících motely a další služby pro motoristy umístěné přímo na komunikaci.

Pětileté období bylo podle ministerstva dopravy zvoleno proto, že se v posledních letech reklamní zařízení povolovala maximálně pět let. U těchto povolení se čeká, až lhůta skončí a žádná další už se vydávat nebudou. Termín konce roku 2017 se ale týká i starších smluv, kdy byla povolení vydávána bez časového omezení.

Zákon o pozemních komunikacích umožňuje odstranit reklamní zařízení jenom v okolí dálnic a rychlostních silnic vyskytující se mimo zastavěná území, kde o umístění těchto poutačů rozhodují obce. Neomezuje ani billboardy v okolí silnic druhé a třetí třídy. Ministerstvo dopravy proto chystá změnu regulace reklamních zařízení v obcích, jejichž umístění by podléhalo souhlasu dopravní policie. Meziresortní expertní komise by změnu chtěla připojit k připravované novele týkající pravidel autoškol, která by měla být vládě předložená k projednání na podzim. Celkem je v Česku registrováno na 20.000 venkovních reklamních ploch.

-čtk-