Zpravodajské weby zažívají rekordní návštěvnost
Tuzemské zpravodajské servery v souvislosti s aktuálními záplavami zažívají nebývalý nápor návštěvníků. Řada z nich, včetně nejčtenějších Novinek.cz, zaznamenala největší počet návštěv ve své historii. Na dosavadní maxima se dostaly také internetové stránky České televize, jež podpořilo mimořádné vysílání zpravodajské ČT24. Vyplývá to z informací serverů oslovených ČTK.
Dlouhodobě nejčtenější zpravodajský portál Novinky.cz v pondělí navštívilo 1,637 milionu uživatelů, což je nejvíc za dosavadní existenci serveru provozovaného vydavatelstvím Borgis a společností Seznam.cz. Z údajů Netmonitoru vyplývá, že rubriku Domácí, kde se objevila většina zpráv o povodních, navštívilo 1,54 milionu uživatelů. Pro srovnání v pondělí o týden dříve to bylo u Novinek celkem 1,184 milionu, z toho v rubrice Domácí asi 778.000 uživatelů. „Výrazně se zvedl zájem i o videozpravodajství. U videí jsme včera zaznamenali 2,869.075 přehrání, největší zájem byl o letecké záběry," sdělil ČTK šéfredaktor on-line magazínu Novinky.cz Vladimír Dušánek.
Velké množství čtenářů zavítalo i na druhý nejnavštěvovanější server iDNES.cz ze společnosti MAFRA. Reálný počet uživatelů pro celý portál vystoupal k milionové hranici, zatímco před týdnem to bylo kolem 800.000 reálných uživatelů. Čistě zpravodajská část podle statistiky poskytnuté společností MAFRA přilákala přes 480.000 uživatelů, což je téměř dvojnásobek dlouhodobého průměru.
Návštěvnost internetových serverů se začala výrazněji zvyšovat již o víkendu, kdy se začaly objevovat první informace o blížících se záplavách. Například server Aktuálně.cz od té doby registruje počet návštěv desítky procent nad svým dlouhodobým průměrem. „Nejvíc zájmu věnují uživatelé Aktuálně.cz originálnímu obsahu od našich píšících a fotografujících reportérů v terénu. Velkou čtenost i ohlas na sociálních sítích má například grafická interaktivní animace, srovnávající místa zaplavená v roce 2002 a při současné povodni," řekl obsahový ředitel Centrum Holdings Jakub Unger.
Rekordní výsledky přinesla velká voda i České televizi, která od neděle o aktuálním vývoji podrobně vysílá na zpravodajské ČT24. Web této stanice se podle šéfky divize Nových médií Pavlíny Kvapilové octnul na dosavadním maximu od svého vzniku. Stránky www.ct24.cz, které nabízí živý stream, nepřetržitý textový on-line a řadu materiálů, využilo na 187.901 lidí (odhad počtu reálných uživatelů), celkově šlo o 574.097 návštěv. „To je zhruba pětinásobek běžného provozu," uvedla Kvapilová.
„Historický rekord tak za této situace zaznamenal v souhrnu i web České televize jako celku. Celkový počet návštěvníků www.ceskatelevize.cz byl 317.353 (odhad počtu reálných uživatelů), počet návštěv se přiblížil hranici milionu (993.578 návštěv)," dodala Kvapilová.
Téma povodní již od neděle dominuje také zpravodajství skupiny Nova, a to včetně jejího portálu TN.cz. "Zde zaznamenáváme enormní zájem lidí o toto téma, zvláště přímý přenos z vrtulníku, který kroužil nad rozvodněnými řekami, se setkal s velkým zájmem čtenářů. Portál TN.cz tak těží i ze spolupráce s televizním zpravodajstvím," uvedl šéfredaktor TN.cz Lubor Černohlávek. Pondělí, které přineslo pravděpodobně nejdramatičtější události, bylo podle něj pro zpravodajství TN.cz třetím nejúspěšnějším dnem v historii, portál navštívilo odhadem 203.000 reálných uživatelů.
Historické výsledky v pondělí zaznamenal i server Hospodářských novin IHNED.cz. Podle editora portálu Adama Javůrka počet čtenářů o 11 procent překonal dosavadní maximum, které dosud držely letošní prezidentské volby. „Suverénně největší zájem byl rozhodně o on-line přenos, do kterého také redakce investovala nejvíce sil. Velký zájem měli čtenáři IHNED.cz o servisní informace o dopravě. Zaznamenali jsme i silný nárůst zobrazených stránek, což značí zájem o fotogalerie našich fotoreportérů," doplnil.
-čtk-