Kalendář – marketingový prostředek na celý rok

sobota, 10. srpna 2013, 23:19 Marketing MediaGuru

Nástěnný kalendář představuje pro firmy marketingový nástroj par excellence.

Nástěnný kalendář má svou sílu. Po celý rok visí na stěně a každý měsíc neúprosně připomíná, jak se rok pomalu, ale jistě blíží ke svému konci. Je to nezbytný doplněk domácnosti, na který nám čas od času spočinou oči. Jeho přítomnost v osobním prostředí je tak žádoucí i v marketingu.

Kalendář dovoluje firmě či značce prezentovat se u zákazníka po celý rok, sdělovat mu postupně své úspěchy, a hlavně umožňuje budovat image. Kalendář ČSOB Pojišťovny, letošního vítěze v kategorii Propagační účin a hlavní idea soutěže Kalendář roku, který každoročně vyhlašuje časopis Typografia, vsadil například na příběhy svých klientů. Každý měsíc kalendáře (z dílny studia Redtype) je tak věnován příběhu, který byl vybrán z popisů skutečných pojistných událostí, jež byly natolik kuriózní svým průběhem, načasováním, místem či počtem aktérů, že s odstupem času vyvolávají úsměv.

Kalendář ČSOB Pojišťovny

Kvalitní fotografie a krásné tváře

Ve většině případů staví značky kalendář na kvalitních originálních fotografiích. Klasickým příkladem je kalendář výrobce pneumatik Pirelli, který jej fotí již 40 let. Každý rok je příprava svěřena jinému fotografovi, který má za úkol zobrazit svou uměleckou představu ženského těla. Za fotoaparátem se tak v historii kalendáře vystřídala taková jména jako Annie Leibovitz, Karl Lagerfeld, Mario Sorrenti. Letošní kalendář nafotil Steve McCurry v ulicích Rio de Janeira, kde mu pózovala mimo jiné i Petra Němcová.

Petra Němcová v kalendáři Pirelli 2013

Stejně tak si na kalendáři zakládá značka Campari, která každý rok vytváří tematický kalendář s jednou slavnou tváří. Pro letošní rok končící třináctkou bylo zvoleno téma pověrčivosti. Jeho tváří je Penélope Cruz, která tak každý měsíc pózuje v červených šatech s nějakou tou pověrou – rozbitým zrcadlem, rozsypanou solí či černými kočkami.

V loňském roce, kdy byla tváří Milla Jojovich, vsadila značka Campari na téma konce světa. Každý měsíc tak byl věnován jiné přírodní katastrofě a prosinec končil symbolicky 21.

Milla Jojovich v kalendáři Campari 2012 - měsíc prosinec

V České republice na krásné ženy sází například společnost Stock, která se letos rozhodla nafotit místo modelek „obyčejné“ české krásky. Do uzávěrky se na casting přihlásilo celkem 624 žen, do užšího výběru jich postoupilo 102, z nichž porota v čele s fotografem Adolfem Zikou vybere do půlky srpna 12 finalistek.

Kalendář trochu jinak

Originální fotografie nejsou však jediný způsob, jak lze kalendář pojmout. Pivní značka Corona ve svém letošním kalendáři využila pivní podtácky, a to rovnou na každý den jeden.

Hälssen & Lyon, německá společnost obchodující s čajem, se nezalekla do svého kalendáře připravit 365 druhů čajů, u kterého stačí každý list kalendáře jen odtrhnout a zalít horkou vodou.

Čajový kalendář Hälssen & Lyon

A česká společnost Antalis, distributor papíru a obalových řešení, připravila ve spolupráci se Soukromou střední uměleckou školou AVE Art Ostrava kalendář se znakovým jazykem a Braillovým písmem. Za použití několika technik – ofsetu, sítotisku, slepotisku a ražby fólií – tak nejen ukázala šíři nabídky kreativních papírů a možnosti jejich polygrafického zpracování, ale vytvořila i kalendář pro handicapované. Není divu, že za to dostala na již zmíněné soutěži Kalendář roku letošní Grand Prix.

Kalendář se znakovým jazykem a Braillovým písmem (Antalis)

Kalendář k charitativním účelům

V neposlední řadě lze kalendář využít také k charitativním účelům, jak to ukázala například britská komedie režiséra Nigela Cola Holky z kalendáře, kdy se obyvatelky jedné britské vesnice neváhaly pro veřejnou sbírku i svléknout. Často je tedy využívají nadace, neziskové organizace či firmy v rámci svých programů CSR.

-kch-