RTL i přes pokles TV reklamy zvýšila zisk

pátek, 23. srpna 2013, 11:31 Aktuality MediaGuru

Největší evropská televizní a rozhlasová společnost RTL Group v prvním pololetí zvýšila provozní zisk o devět procent na 552 milionů eur (přes 14 miliard Kč). Firma uvedla, že pokles tržeb způsobený slabší poptávkou po televizní reklamě kompenzovala nižšími náklady. Celkové tržby společnosti klesly o 1,3 procenta na 2,78 miliardy eur (asi 71,5 miliardy Kč).

"V první polovině roku 2013 jsme se museli potýkat s obtížnými ekonomickými podmínkami. S výjimkou Německa zasáhl všechny trhy s televizní reklamou pokles," uvedla šéfka společnosti Anke Schäferkordtová. "Reagovali jsme na to snižováním nákladů," dodala.

Většinovým vlastníkem RTL je německý mediální konglomerát Bertelsmann. RTL provozuje 53 televizních kanálů a 28 rozhlasových stanic v deseti evropských zemích. 
S poklesem příjmů se v poslední době potýkají i někteří další provozovatelé televizního vysílání. Například společnost Central European Media Enterprises Ltd (CME), která je v tuzemsku vlastníkem televize Nova, v pololetí zaznamenala propad výnosů o více než 16 procent. CME pokles vysvětluje změnou obchodní politiky, která na počátku roku kvůli vyšším cenám reklamy odradila řadu dosavadních klientů. Tento týden rezignoval na svou funkci prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu.

Potíže ale nemají všichni. Například německá společnost ProSiebenSat.1 ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby i zisk, což zdůvodnila rozvojem segmentu digitálních médií. Zlepšení čeká i do budoucna, což jí umožnilo zlepšit celkový výhled hospodaření.

-čtk-