Agentura Nielsen měří TV rating na twitteru
Jen 98 600 příspěvků se objevilo na twitteru o premiéře seriálu Grey’s Anatomy v minulém měsíci. Je to zlomek z počtu 9,3 milionů diváků, kteří se podle výzkumné agentury Nielsen na zmíněný pořad dívali. Nielsen se pustil do měření s názvem „unikátní publikum“ za účelem analýzy příspěvků uživatelů twitteru o sledování televize, fenoménu nazývaném též sociální TV. V hledáčku nového nástroje agentury budou veškeré příspěvky o televizních pořadech.
Pro mediální analytiky samozřejmě nebude zajímavý jen fakt o počtu diváků konkrétního pořadu na twitteru, ale i procentu uživatelů, kteří si tweety o televizních pořadech přečtou. Jestliže se k 26. epizodě seriálu Grey’s Anatomy vyskytlo na twitteru 225 000 příspěvků, pak podle měření agentury Nielsen byly tyto tweety viděny dalšími 2,8 miliony vlastníků účtu na této sociální síti.
Spolupráce mezi twitterem a televizními stanicemi má podle pozorovatelů sociální síti zajistit investory do příštích let. Není však dosud jasné, kolik mediálních společností či zadavatelů si již platí za data získaná z měření předchozího dne. Agentura Nielsen odmítla uvádět jakákoli jména klientů, v tiskové zprávě o novém produktu Twitter TV Ratings však uvedla jména společností Discovery Channel a Universal McCann.
Metoda měření by se dle vyjádření agentury měla dále vyvíjet a přinášet sofistikovanější data. Do budoucna by se tak mělo například rozlišovat mezi příspěvky přímo od aktérů televizních show a diváky, aby byla k dispozici data o vlivu příspěvků samotných „hvězd“ na publikum.
Vůči novince agentury Nielsen je však část odborné veřejnosti skeptická. Povaha sdílení poznatků a pocitů ze sledování televize bude podle nich vždy odlišná offline a online. Navíc si údajně 80 % názorů na daný pořad lidé stále vymění osobně, 10 % po telefonu a stejný díl na internetu.
-mpl-