Apple se stala nejlepší značkou, Coca-Cola až třetí
V aktualizovaném žebříčku Interbrand se Coca-Cola po několika letech vedení propadla až na třetí místo.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2011/05/apple.jpg?v=1)
Podle aktualizovaného žebříčku Interbrand, který každoročně vyhlašuje sto nejlepších globálních značek (Best Global Brands), se letos nejvýše dostala značka Apple. Do čela se posunula z loňského druhého místa. Na druhé místo se ze čtvrté příčky dostala značka Google. Značka Coca-Cola, která se v čele žebříčku držela 13 let po sobě, se propadla až na třetí místo.
Hodnotu značky Apple vyčísluje Interbrand na 98 mld. USD s meziročním 28% nárůstem. Druhý Google má hodnotu 93 mld. USD a meziročně vzrostl o 34 %. Skokanem roku je společnost Facebook, která se z loňského 69. vyšplhala na 52. místa. Její hodnota vzrostla o celých 43 % na částku 7,7 mld. USD.
Žebříček Intrebrand je sestavován na základě tří hodnotových kritérií značky: finančních výsledků produktu či služby dané značky, roli, kterou značka hraje v ovlivňování spotřebitelského výběru, a sílu, s jakou si značka udržuje prémiové ceny a zajišťuje zisk.
Žebříček Interbrand 2013
-kch-