Důležitost designu dokazují značky na Designbloku

úterý, 08. října 2013, 00:01 Marketing MediaGuru

Na letošní přehlídce designu se představí značky jako Škoda Auto, Heineken nebo Samsung.

V pondělí 7. října začal již patnáctý ročník designérské přehlídky Designblok, který ve třech hlavních výstavních prostorech představuje to nejlepší z českého i světového designu. V tzv. Superstudiu v Nákladovém nádraží Žižkov, Openstudiu v Kafkově domě u Staroměstského náměstí a v Art House v Colloredo-Mansfeldském paláci v Karlově ulici bude po celý týden možné zhlédnout tvorbu nejen designérských studií, ale i některých zadavatelů, pro něž tvoří design důležitou součást image jejich značky.

Generálním partnerem Designbloku se již počtvrté stala značka prémiových finančních služeb České spořitelny Erste Premier. „Spojení bankovních služeb s designem je pro nás symbolické, byť by se to na první pohled nemuselo zdát, ale opravdu tomu tak je, protože my se snažíme našim klientům ,designovat‘ finanční život,“ vysvětlila při oficiálním zahájení Designbloku regionální obchodní ředitelka Erste Premier Petra Ondrušová.

Stínohry Škody Auto

Hlavním partnerem letošních designérských dnů je česká automobilka Škoda Auto, která si pro svou prezentaci zvolila formu art designové stínohry. Ve speciálním kvádru v ulici Na Příkopě, v jediné instalaci mimo výše uvedené výstavní prostory, bude tak po celý týden k vidění jednak stínové představení Malý princ Zuzany Kovaříkové a Václava Kořínka, jednak pantomimická, taneční a akrobatická čísla skupiny Art4People Martina Koldy. Kromě stínů herců v nich hlavní roli hraje nově uváděný model Rapid Spaceback, který podpoří v nadcházejících dnech i nadlinková kampaň. „Naše instalace je nekonkrétním, snovým divadlem, které představuje chvíli předcházející tomu, než začne designér kreslit, než začne automobil vznikat,“ popisuje designér společnosti Škoda Peter Olah.

Škoda - stínohra Malý princ

Prostor Nákladového nádraží Žižkov Škoda využívá k prezentaci práce svých designérů a unikátního 3D konfigurátoru.

Heineken ve stylu Vectorfunk

Jednou ze značek, která na design klade obzvlášť důraz, je Heineken. Pivní značka původem z Amsterdamu letošní ročník Designbloku pojala v uměleckém stylu Vectorfunk, jehož motiv se objevuje i na nové party lahvi Club Bottle od designéra Matta Moora. Vektorfunk, jenž je založen na abstraktní vektorové grafice, inspirující se geometrií, řádem, vzory a živými barvami, prodchne obě dvě expozice Heinekenu. Cílem je lidem zprostředkovat Vectorfunk prostřednictvím různých zážitků a emocí.

Heineken Vectorfunk představil již prostřednictvím netradiční pozvánky na Designblok, kterou ve čtvrtek 3. října vytvořil před domem Černé Matky Boží na Praze 1 Vladimír Strejček z DRAWetc.

V prostorech Nákladového nádraží Žižkov otevře Heineken expozici s názvem Visual experience od designérů Jana Plecháče a Henryho Wielguse.

Visual Experience v Superstudiu

V Kafkově domě expozici vytvářelo studio deForm, složené z Václava Mlynáře a Jakuba Pollága. V rámci Designbloku organizuje Heineken speciální workshop, který povede známý zahraniční designér Lee Gibson. Ve večerních hodinách bude Heineken po celý týden pořádat stylové party, během nichž se bude podávat drink Heineken Fusion (kombinace piva Heineken s přísadami, jako je chili paprička, máta či citrónová tráva).

Expozice Heinekenu v Openstudiu

Své spojení s Designblokem podporuje Heineken i nadlinkovou  kampaní v outdooru, printu a rádiu. Kampaň na 160 CLV plochách doplňuje inzerce a advertorialy v lifestylových titulech pro muže a komunikace v rádiu. Na stanici Expresradiu běží spotová kampaň. Heineken se rovněž stal sponzorem reportáží z průběhu Designbloku na Expresradiu a Rádiu 1.

Samsung představuje novinku

Další značkou, která Designblok využívá k launchi nového produktu, je Samsung. Technologický gigant v žižkovském výstavním prostoru, připraveném studiem Olgoj Chorchoj, představil dotykový telefon Galaxy Note 3, který je možné propojit s hodinkami Galaxy Gear. O novinku mohou v průběhu celého týdne návštěvníci Designbloku soutěžit přímo na místě.

Absolut Vodka propojuje světy

Alkoholická značka Absolut Vodka letos na Designbloku představuje limitovanou kolekci Originality, která vznikla přidáním kapky kobaltové modři do procesu výroby těsně před vložením do pece.

Limitovaná kolekce Originality

Expozice značky, která je k vidění v Superstudiu, byla vytvořena ve spolupráci se třemi designérskými subjekty. Designový bar navrhlo architektonické studio Edit, módní návrhář Pavel Brejcha stylově doladil a oblékl obsluhující personál a designérská skupina OKOLO připravila unikátní fotoateliér, který propojuje online a offline svět. V této Absolut Gallery, „první interaktivní galerii na světě“, se návštěvníci mohou vyfotit, sdílet fotografii na sociálních sítích a doma si následně vytvořit vlastní galerii.

IKEA se v rámci Designbloku zaměřuje na kolekci Stockholm a Trendig, spojující skandinávský a čínský design. Kromě toho je značný prostor věnován projektu 3xR (Redukuj / Renovuj /Recykluj) Sdružení Tereza, v němž mladí designéři zpracovali odpadky vyprodukované společností IKEA.

Více o Designbloku naleznete zde.

-kch-