Značku Arkády chceme spojovat s kvalitní módou
Arkády Pankrác připravují k 5. výročí soutěž, která má zvýšit návštěvnost i obraty, říká ředitelka Denisa Galová.

Jak se v Arkádách Pankrác vyvíjely obraty v jednotlivých kategoriích zboží v prvním pololetí 2013?
Celkově obraty vyrostly o 3 %, v segmentu móda, na který se zaměřujeme, stouply obraty obchodníků meziročně o 8,5 %.
Odrazilo se na vývoji obratů letošní teplotně podprůměrné jaro?
Pro obchodníky byl problematický zejména studený březen. Pocítili jsme to v segmentu obuvi, kde byly obraty slabší. Když je venku mínus pět, tak se lodičky příliš neprodávají. Naštěstí se ale obraty pouze přesunuly do následujících teplejších měsíců, takže v dlouhodobém horizontu k žádnému výraznému propadu nedošlo.
A návštěvnost nákupního centra?
V březnu jsme zaznamenaly mírný pokles (-2%), ale celkově v prvním pololetí frekvence vzrostla o téměř 2 %.
Jakou část obchodů u vás tvoří módní zboží?
Móda, obuv a kožené zboží zabírá více než polovinu (53 %) prodejní plochy. Zbytek je rozdělený mezi domácí potřeby a elektro (13 %), potraviny (12 %), zdraví a krásu (9 %), dále gastronomii, sport a služby.
Na módu je zaměřená i vaše dlouhodobá kampaň „Ve společnosti módy“. Co má zákazníkům říci?
Dlouhodobě se snažíme posilovat spojení mezi kvalitní značkovou módou a Arkádami. S ohledem na vývoj obratů této kategorie zboží, myslím, úspěšně.
Na mě působí kampaň spíše jako móda bez tváře, měřili jste efektivitu této investice?
V dubnu jsme si dělali výzkum efektivity marketingových opatření. Ohlas na vizuály byl velmi pozitivní, 90 % dotázaných se vizuály líbily, ohodnotilo je známkou vynikající či velmi dobré.
Jak si vybíráte své nájemce?
V první řadě musí zapadat do celkového konceptu daného nákupního centra, který je definován na základě důkladné analýzy spádové oblasti. Společnost ECE spravuje celkem 185 obchodních center po celé Evropě, takže zároveň sledujeme i jak se nájemcům daří v ostatních centrech, která spravujeme.
Do celkového konceptu zapadá i výběr partnera v segmentu potravin. Proč jste volili Interspar?
Opět v souladu s naším konceptem. Nejsme rodinné centrum a ani si na něj nesnažíme hrát. Proto tu ani nemáme obrovský hypermarket ve dvou podlažích. Menší, přehledný Interspar lépe koresponduje s naší cílovou skupinou a vhodně doplňuje módní značky .
Kolik u vás lidé průměrně utratí peněz a kolik u vás stráví času?
Během jedné návštěvy centra utratí 57 % návštěvníků v průměru 500 - 3000 korun. Průměrná délka návštěvy je hodina a půl.
Jaké procento tvoří stálí zákazníci?
Stálých zákazníků, kteří k nám chodí alespoň jednou za 14 dní, máme 60 %.
Pořádáte i řadu marketingových akcí v nákupním centru, co nejlépe prodává? Farmářské středy? Akce spojené s módou, kosmetikou?
Ne u všech akcí neočekáváme nárůst frekvencí a obratu. Pořádáme řadu aktivit zaměřených na moderní životní styl, jejichž cílem je dále budovat pozitivní image Arkád.
A na podporu prodeje?
Na podzim budeme slavit páté narozeniny a připravujeme velkou spotřebitelskou soutěž o dárky za 5 milionů korun. Soutěž je naplánovaná tak, aby přispěla ke zvýšení návštěvnosti i obratů. Narozeniny oslavíme také velkou house party v polovině října.
Denisa Galová, ředitelka centra Arkády Pankrác Ředitelka centra Arkády Pankrác se v oblasti nákupních center pohybuje od roku 2002. Ve společnosti ECE Projektmanagement nasbírala zkušenosti v Německu. Nejprve v rámci trainee programu poznala chod nákupních center a později působila jako ředitelka Kornmark Center Bautzen. V České republice uvedla na trh brněnskou Vaňkovku a o Arkády Pankrác se stará od roku 2009. |
Autorka textu: Martina Plechatová