Železný připravil Babišovi studii o mediálním trhu

čtvrtek, 02. ledna 2014, 15:23 Aktuality, TV MediaGuru

Současný ředitel televize Barrandov a bývalý šéf Novy Vladimír Železný připravil miliardáři Andreji Babišovi studii o situaci a chování českého mediálního trhu. Řekl to v rozhovoru pro lednové vydání magazínu Forbes. Babiš podle Železného musí do svého mediálního impéria získat televizi, ve hře by měla být i televize Nova.

Šéf hnutí ANO Babiš v uplynulém roce získal vydavatelství Mafra, vydávající celostátní deníky MF Dnes a Lidové noviny, a také nejposlouchanější rozhlasovou stanici Impuls. Transakci ještě musí schválit antimonopolní úřad. Právě akvizici rádia Babišovi podle svých slov Železný radil.

„On (Babiš) musí dostat televizi. Otázka je, jestli bude chtít nás (TV Barrandov), jestli bude chtít půlku Primy. Jeho tendence je vždy sahat po market lídrovi. Vysněná je Nova. A Nova prostě bude k mání," řekl Forbesu Železný.

V Nově má hlavní podíl společnost Time Warner (49,9 %), pro níž je podle Železného „neskousnutelná" ztráta 3,72 miliardy korun. „Pokud někdo přijde a navrhne jim uspořádání, že to koupí, a současně podepíše závazek, že ta televize bude primárně využívat produkty Warnerů jako filmy a další produkty, pak je to přesně to, po čem oni touží," sdělil magazínu Železný.

On sám prý Babiše vedl k tomu, že největší hodnotu v poměru kvalita cena má Prima. Jako problém ale vidí fakt, že je rozdělena mezi dva vlastníky rovným dílem. Jedním z nich ve Švédsku sídlící nadnárodní skupina Modern Times Group (MTG), pro kterou Prima podle Železného představuje zcela zásadní a nejlepší kus mediálního okruhu, který vlastní. Druhou půlku ovšem ovládá GES Holding podnikatele Ivana Zacha, pro níž nemusí být televize nezbytně srdcovou záležitostí, míní Železný. „Každopádně buď půlka Primy, nebo Nova přejde do jiných rukou," dodal.

-čtk-