ČT hledá prostředníka pro barterovou reklamu

úterý, 11. února 2014, 18:14 Aktuality, TV MediaGuru

Česká televize hledá firmu, s níž chce spolupracovat při zadávání takzvané barterové reklamy. K využití prostředníka televize přistoupí poté, co se v loňském roce rozloučila s agenturou Media Master, jež jí dosud reklamní aktivity zajišťovala. Odměna pro vítěze tendru bude podle informací zveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek ve výši 0,04 procenta z objemu sjednané reklamy.

Při barterové reklamě Česká televize využívá inzerci v ostatních médiích výměnou za nabídku vlastního reklamního prostoru, například jako sponzorství pořadu či nějaké formy takzvaného product placementu. „Barter se odvíjí od toho, kolik inzerce naše obchodní oddělení umožní umístit do vysílání a podle potřeby propagace našich pořadů," řekl ČTK manažer PR a marketingové komunikace ČT Michal Prokeš. Příkladem bylo v loňském roce například spuštění dětského kanálu Déčko a kulturního programu ČT art, které televize inzerovala v Respektu nebo Hospodářských novinách. Podobně ČT informuje o nových seriálech, jako bylo v nedávné době České století nebo První republika.

Předmětem plnění zakázky, kterou Česká televize vypíše v dohledné době, bude kompletní zajištění barterových plnění mezi zadavatelem a jednotlivými mediálními domy. Firma bude mimo jiné jednat o smluvních a cenových podmínkách a vytvářet podklady pro konkrétní mediální kampaně. Česká televize si přitom s ohledem na zákon o veřejných zakázkách nemůže zajistit tyto smlouvy sama, aniž by přitom nemusela vypisovat výběrové řízení. Výjimkou je podle České televize spolupráce s rozhlasovými provozovateli, kde přímé jednání zákon umožňuje.

Podle ČT je zvolený postup s využitím prostředníka transparentní a veřejnost se tak v budoucnu dozví informace o podmínkách těchto výměnných obchodů. Předpokládaná hodnota barterové reklamy za čtyři roky, včetně odměny pro administrátora bude podle zatím zveřejněných informací činit 122 milionů korun. Konečná smlouva následně bude zveřejněna ve věstníku na profilu zadavatele, veřejné budou také objemy plnění. Nový prostředník by mohl s televizí začít spolupracovat ve druhé polovině roku.

V letošní roce ČT očekává barterové náklady na propagaci a reklamu pořadů České televize ve výši 54,5 milionu korun. Ve stejné výši jsou plánovány i výnosy. Objem vzájemné spolupráce přitom podle ČT meziročně stoupne o 22,1 milionu díky většímu zájmu partnerů o produkty a značku České televize.

-čtk-