Dobrý design znamená dobrý byznys

sobota, 22. února 2014, 08:56 Marketing MediaGuru

Jak umí změna korporátní identity či redesign obalu nastartovat či rozpohybovat prodeje?

Každý rok oceňuje britská asociace pro komerční design (The Design Business Association) designové projekty, které se zasloužily o obchodní růst dané značky.  Při udělování cen Design Effectiveness Awards tak kromě pohledu designového zohledňuje obchodní výsledky.

Letošní Grand Prix byla udělena značce Bear společnosti Urban Fresh Foods, která se zaměřuje na prodej sušeného ovoce. Značka Bear založená na „zdravém mlsání“ se stala nejrychleji rostoucí britskou značkou v roce 2012. Tři roky od svého vzniku se jí podařilo navýšit obrat na 6,4 milionů liber a překročit prodejní cíle o 30 %. Značka se profiluje jako přátelská k životnímu prostředí, snaží se ve svých komunikačních aktivitách o zdravější životní styl dětí a podporuje zaměstnanost matek v zemědělských oblastech země. Korporátní design vytvořilo studio B&B.

Značka Bear

Dalším z příkladů obchodně úspěšného designu představuje redesign privátní značky maloobchodního řetězce Tesco Value, na němž se podílelo studio Rocket Design Consultants. V kategorii Obalů privátních značek získala zlato. Nová podoba značky s pozměněným názvem Everyday Value se zbavila jak nemoderních barev, tak rigidní typografie. Po 18 měsících od jejího uvedení v dubnu 2012 se její prodeje zvýšily o 9,8 %.

Značka Tesco Everyday Value


Značka Tesco Value před redesignem

Zlato v kategorii Obalů potravinářských produktů získala značka Eat 17 Bacon Jam, jež zastřešuje řadu ochucovadel na hamburgery. Design značky vytvořilo studio Together Design. Časopis Vogue a Stylist magazine její produkty označily za „žádoucí“ dárek. Za deset měsíců od uvedení se prodeje zvýšily o 250 %. Obrat se zvýšil o 66 tisíc liber, zisk o 22 tisíc liber, návratnost investice se pohybuje na 120 %.

Značka Eat 17 Bacon Jam

Další zlato v kategorii Obalů potravinářských produktů získal redesign značky Gressingham Duck pro produkty z kachního masa společnosti Gressingham Foods. Studio Elmwood pro ni vytvořilo obaly, založené na kombinaci žluté a černé barvy, s jednoduchými recepty. Prodeje se zvýšily o 47 % a denní návštěvnost webových stránek společnosti narostl o 50 %.

Značka Gressingham Duck

Značka Gressingham Duck - recept

Zlaté ocenění si vysloužil i redesign farmaceutické značky Help Remedies, který připravilo studio Pearlfisher. Značce, jež se odlišuje od konkurence tím, že využívá méně barviv a chemických přísad, dodal na barevnosti, navrhl nápadnější písmo a jasnější dávkování. Po redesignu se prodeje zvýšily o 1 000 %. V současnosti mateřská společnost Remedies LLC přemýšlí o expanzi do zahraničí.

Značka Help Remedies

Všechny výsledky naleznete zde.